Hej Lonni.
Jeg har igen været i kontakt med Emils opdrætter for at prøve at spore "the missing link" og det er lykkes! Emils far, som i øvrigt er en meget flot hund, med et festligt temperament, er halvt gårdhund og halvt glathåret foxterrier. Så nu er gåden løst. Som du skriver, hovedsagen er jo at han er rask, frisk og meget mere end lidt fræk. Jeg kan godt mærke, det er en del år siden, vi har haft hanhund i huset, og at Emma altid har været den lille, blide pige.
Det bliver vildt spændende, når din nye hvalp engang kommer til verden. Jeg har aldrig set en sort broholmer. Vi har nogle turister/gæster heroppe, der ejer et hus et stykke fra os, de har to brune broholmere, et par kæmpe dejlige hunde. De virker som intet i verden kan blæse dem omkuld.
Emil fik ellers sin ilddåb i går. Her foregår jo en bunke underlige ting for turisterne, så da Emil og jeg skulle gennem gågaden, var alle Tordenskjolds soldater fra Frederikshavn linet op, pludselig blev der råbt: Der skydes! Og det skal jeg love for, der blev affyret to kanonskud. Det første jeg tænkte på, var selvfølgelig Emil! Han stod bare helt stille, med halen i vejret som en pind, og var helt rolig, men interesseret. Han fik så et par godbidder, og gik stille og roligt videre. Det var godt, jeg ikke selv nåede at blive forskrækket, for så kan det godt være, det var smittet af på ham.
Hilsen Lillian