Tak for svar.
Kan man ikke få "manglen" afhjulpet, fx få "varen repareret"?
Jeg kan jo hurtigt udelukke, at bytte min hund ud for en anden. Det vil på ingen måde virke for mig.
Men det er altså sælger der bestemmer, hvilke af købelovens muligheder der skal i spil?
- Reparation
- Bytte
- Afslag
- Hæve købet
DKK, hmmm... Jeg ville nok være noget skeptisk over, at søge hjælp der.
Man kan jo søge al den hjælp man vil hos DKK. Hvis sælger bare siger nej til det hele, hvad så? Så må man tage sagen i DKK´s klagenævn, men der kan man jo ligeså godt klage til forbrugerstyrelsen.
Sagen er fuldstændig klar i mit tilfælde. Min hund har allergi, hvilket må anses at have været tilstede, da hunden blev købt. Det er dokumenteret 100%.
Jeg er interesseret i at få udbedret "manglen", som min hund havde, da jeg købte den. Og fred være med, at jeg har lagt nogle penge i det indtil nu. Dog vil jeg mene, at det kun ville være på sin plads, at sælger betaler den nødvendige behandling af hunden fremadrettet.
Min situation pt. er, at sælger ikke vil anerkende sig sit ansvar. "At hunden har allergi er ikke mit ansvar". Bum, bum... Sælger mener, at når kun en hund ud af et kuld har allergi, kan det ikke være sælgers ansvar. Alle hunde i kuldet burde have allergi så, mener sælger.
Jeg ved ikke helt, om jeg skal grine eller græde, for jeg kan jo godt høre, hvor det hele er på vej hen. Sælger vil ikke være med til noget som helt. Og vi har blot talt i tlf. Sælger er jo fuldstændig udvidende, når vedkommende kan fremkomme med sådanne påstande.
Så nu vil jeg selvfølgelig sende brev til sælger og gøre det klart, hvad det er jeg ønsker. Svarer sælger ikke så rykker jeg og rykker og rykker, hvorefter sagen ryger i forbrugerstyrelsen. Det koster ca. 180 kr. og ikke 500 kr. som hos DKK. Desuden kan det foretages elektronisk.
Føj et ringe sted at handle hund.
Mvh.