Indlæg: 7

Oprettet af | Oprettet: 31-03-2008, 10:17

How-to-do-it-side

Hvordan tilføjer man et billede her i feltet med teksten ?
....tænkte på om det måske var muligt at lave en "How-to-do-it-side", hvor man kan se hvordan man bla. sætter et billede ind i feltet med teksten, hvordan man sætter et profil/generalt billede ind og hvad der nu ellers ville være rart at have en brugs vejledning for ? :o);
M.V.H. Rolf

Skriv et svar til indlægget



31-03-2008, 10:22

Hej Rolf

Ja du har ret, vi skal have sat en vejledning på...

Nå, men du klikker bare på teksten "Klik her for at tilføje et billede til teksten" som er skrevet med blå, lige over den boks man skriver i

Venligst Jack
Gipote.dk

31-03-2008, 10:45

Hej Rolf, ved godt det intet har med dit indlæg at gøre, men jeg læste lidt om din hund under hunderacer, jeg er dybt fasineret af den, og tænkte du måske viste hvor man kunne læse mere om dem.
Den er virkelig smuk :-);
Mvh
amanda..

31-03-2008, 16:46

Hej Jack

31-03-2008, 20:27

Hej Rolf.
Tak for mailen, jeg vil skrive lidt senere, for har da en mængde spørgemål, jeg er vildt fasineret, sådan ser en "rigtig"hund ud, uha nu får jeg på puklen :-);
Men smuk er den..
Mvh
amanda.

31-03-2008, 21:44

Hej Amanda
...ingen kritik fra mig da :o) urhunden stammer jo fra ulven og har nok været rimelig tæt på denne her race både i udseende og adfærd, så helt ved siden af syntes jeg ikke det er at kalde racen for en "rigtig" hund ...et bedre valg ville måske nok være en original hund ;o);
M.V.H. Rolf

01-04-2008, 00:05

Dette indlæg er slettet efter brugerens eget ønske.

Mvh Gipote.dk

01-04-2008, 18:17

Hej Lisbeth
Tak for din ros :o);
hanhunde skal være mindst 65cm/over 26kg, tæver skal være mindst 60cm/over 20kg ....Uno er 71cm/39kg.
Det er bestemt ikke en let race at opdrage/træne.
Hvaplene bliver født "halv-vilde" dvs. at de skal tilvænnes mennesker, andre dyr, radioen, tv`et, bilen, osv.....
Da racen er forholdsvis ny(ca. 50 år) og ulven ikke er mange generationer tilbage i de fleste hunde af denne races stamtræ, er flere individer enten sky, reserveret, aggeressiv, nervøs, dominant, underlegen i mere eller mindre extreme variationer.... hvorfor flere individer absolut ikke egner sig til træning/brugshund. Kender dog også til individer som har IPO3, BH, SPH1 og mere.....
Racen er intelligent og meget lærenem, men det betyder absolut ikke at fordi at hunden har lært hvad en evt. komando betyder, at den så også vil gøre det, bare fordi at du ønsker det ! Ulvehunde leger ofte ret voldsomt iblandt hinanden, hvorfor en stor robust hund(med psyken i orden) er at fortrække som legekammerat for ulvehunde.
Racen er meget temperamentsfuld og er altid forsvarsberedt, samt har et yderst stærkt flok og jagt instinkt.
Det er absolut en fordel med et godt kendskab/forståelse til hunde-/ulve.adfærd, samt erfaring i socialisering af sky, reserveret, nervøse, aggeressive, meget dominante/underlegne hvalpe, da socialiseringen af denne race er yderst krævende(selv for erfarne hunde-ejere) og essientiel for hundens ve og vel.
....kan være lidt som at have en vild ulv, hvilket de færreste magter i længden, da de på alle måder er yderst krævende.
M.V.H. Rolf