Indlæg: 15

Oprettet af | Oprettet: 04-05-2012, 08:34

POST DANMARK ER NOGET SJUSK!

Jeg skrive dette, da jeg har brug for at brokke mig over den ufattelige dårlige service Post Danmark har.. Jeg skulle have modtaget en pakke den. 23/4 og sedlen til pakken lå selvfølgelig i postkassen, da den dovne postmand ikke gad at tage elevatoren og aflevere pakken på døren! Jeg går så ned på posthuset og beder om pakken. De ledte i ca. 20 min efter den og da jeg så fik svaret "desværre har vi ikke modtaget pakken,det sker sjældent men vi regner med at den her om 2-3 dage" jeg venter og venter og får stadig intet svar om pakken! Jeg tager så ned i posthuset for at høre om pakket "muligvis" var kommet og det samme svar får jeg igen! Den 27/4 ringer jeg til hovedkontoret af Post Danmark og de beder mig om at lave en " efterlysning" af pakken. Det gør jeg så og den 2/5 får jeg så brevet fra Post danmark, om at pakken var blevet efterlyst i hele Danmark, men den var ikke fundet. Og de vil heller ikke give en erstatning på den bortkommende pakke! Da dette ikke var deres skyld? Hvad i alverden bilder de sig ind!! Det er da deres skyld og ikke min eller afsenderens! Dette synes jeg er fuldstændig urimeligt! Da det ikke er mig eller afsenderen der har smidt den væk men dem! Og i den pakke var der noget i, som jeg virkelig skulle bruge! Og nu sidder jeg så her tilbage og tænker over de 650 kr. Som er smidt lige ud af vinduet! jeg overvejer at anke det. Men tror egentlig ikke jeg får noget ud af det? Nogle som har nogle gode råd eller som har prøvet noget lign. Så må i meget gerne skrive. Mvh. Sanne.

Skriv et svar til indlægget



04-05-2012, 11:05

Nu står der "løs snak" og har selv set mange andre skrive om forskellige ting.. Så jeg synes egentlig ikke du burde kommentere hvis du ikke har noget relevant at sige.

04-05-2012, 11:35

Hej Sanne.

Jeg går udfra det er en "hundepakke" du har fået sendt, når du skriver her på Gipote Forum.

Også ifgl. de nye postregler, skal pakker og breve, der ikke kan afleveres i postkassen ved gaden, afleveres af posten til modtager. Er ingen hjemme lægges en afhentningsseddel i postkassen til efterfølgende afhentning på posthuset.

Så Post Danmark, har begået to fejl.
At posten ikke har ringet på din dør for at aflevere pakken,
og at pakken nu er bortkommet.
Har du undersøgt om pakken er returneret til afsender ?

Har du en rigtig pakkeseddel, så har afsender en kvittering, med nr. på. På nettet kan man så følge pakkens "rejse" og se den ikke er afleveret/afhentet. Så er der også automatisk erstatning på indholdet, ved aflevering af kvittering.

Det kan være sværere at få erstatning, hvis du kun har en seddel, hvor der står der er kommet et brev til dig. Pakker kan jo helt op til 2kg sendes som maxibrev A eller B, og for sådanne er der ingen erstatning at få.
Så skal du og afsender til at "slås" med Post Danmark, og kræve 650.- for indholdet i brevpakken. Begrundelsen skal så være du har en seddel til afhentning.

Jeg vil foreslå du skriver en klage til Post Danmark, du kan sikkert finde til hvor du kan klage på nettet, og forklare sagen, hvis pakken ikke findes hurtigt.

Jeg håber du får løst dit pakkeproblem.

04-05-2012, 12:34

"Løs snak" skal ifølge gipote-regler stadig være hunderelateret, men nu har du jo fået et fyldestgørende svar fra Aase - jeg er nu ikke sikker på, posten længere er pligtig til at aflevere pakker ved døren, med den nye postkasselov.

Men det altafgørende for du kan få erstatning handler om track and trace nummeret, er "pakken" sendt som brevforsendelse, er der nok ikke så meget at gøre andet end at håbe på den alligevel dukker op, så man skal faktisk altid tænke på om man vil risikere at miste pakkens værdi, eller det bedre kan betale sig at købe en dyrere porto..

04-05-2012, 13:30

Ja det er en "hundepakke" eller mere specifikt så var det en hundeseng til min lille vovse og nogle godbidder, ben osv. Forstår egentlig ikke hvordan en hundeseng kan forsvinde bare sådan? Og ja Aase har kontaktet afsenderen og den er ikke blevet sendt tilbage, synes det er noget møg når jeg nu har brug for den hundeseng, da min hund har ødelagt sin og trængte til en ny og nu må han så bare sove oppe i min seng, da han overhovedet ikke gider at sove på gulvet. Har skrevet et klagebrev men det ser ikke ud til at de gider svare tilbage. Det er utroligt hvordan de behandler deres kunder! Og oven i købet giver jeg 60 kr. Så de kan aflevere det ved døren og det kan de ikke engang gøre. Det er ihvertfald sidste gang jeg sender/modtager noget af dem. Håber bare de finder den pakke, ellers må jeg ud og købe en seng igen

04-05-2012, 13:52

Jeg kan nu læse at du har betalt 60.- for forsendelsen. Så er din hundeseng sendt som døgnpostpakke, fra en døgnpostautomat til en døgnpostautomat, hvor du så skal hente den.
Hvilket man plejer at aftale med sælger.

Så har posten ikke haft din pakke med til udlevering.

Du kan læse mere om døgnpostpakker på www.døgnposten.dk

Der er nu fire måder at sende pakker på:
Som brev A eller B op til 2.kg. Der afleveres i postkassen eller til modtager. Pris max. 58.-/51.-
Som døgnboxpakke op til 10.kg.Pris 60.-
Som pakke uden omdeling, hvor man henter den på posthuset. Pris eks. 5.kg 67.-
Og som pakke med omdeling. Pris 5.kg. 82.-

PÅ posthuset kan du få en portoguide for både breve og pakker.

04-05-2012, 14:17

Hvis din postseddel er til en døgnboks, burde du ha' fået det at vide på postkontoret - jeg tænker om du har købt hos en privat ? For der er ingen porto udover den, som Aase har beskrevet, der er til 60 kr. - og ja, det er underligt, den er bortkommet, selv en lille hundeseng har en vis volumen og det kan også være derfor posten ikke har haft den med - jeg tror nu du skal vente lidt på svar - der har været 1. maj og nu St. bededag, så ikke mange dage til rest at svare i ....

04-05-2012, 14:32

I ventetiden til din hunds seng sikkert findes, så hent en papkasse i Supermarkedet. Læg et godt blødt tæppe i. Tro mig, en hund kender ikke forskel på en hundeseng og en godt polstret papkasse. Så behøver din hund ikke sove i din seng, med risiko for den får en dårlig vane, den så skal vænnes af med igen, når hundesengen dukker op.

Som Tina skriver, hav tålmodighed, p.t. er der flere arbejdsfri dage, så se tiden an, til efter week-enden.

04-05-2012, 14:53

Umiddelbart lyder det som om du har henvendt dig det forkerte sted. Hvis den skal afhentes i en døgnboks er det jo klart at den ikke ligger på posthuset. Og så er det jo klart Post DK ikke kan finde din pakke på posthuset.
Og hvis det har været en ny ved skranken den dag du henvendte dig, kan du ikke forvente at han/hun ved ALT, som der er at vide om udlevering af post. Man får kun 5 dages indøvelse og det er ikke altid man prøver alle problemstillinger på de få dage. Og grundkursus kommer man på når der er ledige pladser til dette kursus.
Post Danmark har mange henvendelser hver dag, så at de ikke har svaret er nok ikke for at være uhøflige, men blot fordi de har travlt.
Ja, det var så bare lige en kommentar fra en tidligere ansat fra Post Danmark, som MANGE gange har oplevet at kunderne tror vi kan trylle og ikke begår fejl ligesom alle andre mennesker også gør en gang imellem....

04-05-2012, 16:42

En ny ung eller ældre i skranken på posthuset, eller i kassen i butik, er ingen undskyldning for forkert service overfor kunden. Det er heller ikke kundernes problem, hvor lang eller kort et kursus, den nye han/hun har fået.
Kan de ikke svare og hjælpe kunderne rigtigt, yde en god service, så er det arbejdspladsens ledelse, der er ansvarlig for, der er en mere erfaren medarbejder tilstede, den nye kan spørge til råds eller henvise kunden til.

Alle kunder har ikke ret i deres klager, deri er jeg enig, men de fleste kan tales til rette, viser så forståelse og er taknemmelig for god service, både på posthuset og i butik.

mvh. fhv. kassedame i 17 år.
i legetøjsbutik og supermarked.

04-05-2012, 17:16

Den burde ligge på posthuset, for da jeg fik den lille seddel stod der at den VAR afleveret. Og det er underligt for normalt går der 1-2 dage efter seddelen ligger i postkassen til den kan afhentes på posthuset. Så det vil sige altså postmanden har været på posthuset og derfefter smidt den ind i postkassen ? Men dette giver ingen mening for hvorfor skulle han gøre det/ bruge sin tid på det? Når han bare lige tage elevatoren 2 sale op og give mig pakken. Og det er bestemt ingen døgnpost da jeg i overhovedet ikke har fået noget at vide om dette, grunden til at det kostede 60 var fordi afsenderen havde sendt det fra Sverige eller noget lign fik jeg at vide. Som Aaase også sagde er det ligegyldigt om man er ny eller gammel, hvis servicen ikke er i orden, ser er der ingen undskyldning. Og det var kvinden bag skranken også fuldt enig med mig i.. Hun var faktisk flov over at arbejde der fordi der havde været mange klager den dag, og så fortalte hun mig at postmanden slet ikke havde været hos nogle i min bygning. Dette bekymrer mig! jeg er simpelthen bange for at bestille noget hos post danmark igen, tænk nu hvis postmandeb IGEN ikke gider at køre rundt med posten ved min bygning! Det er da for latterligt og til Aase så var jeg lige ned og hente eb papkasse tusind tak for idéen den havde jeg ikke helt tænkt over :-)

04-05-2012, 18:39

Som vi har svaret, kan der være forskellige årsager til posten IKKE har haft din pakke med til aflevering, altså han har BARE haft en seddel at lægge i din postkasse og ikke selve pakken med !

Men hvad står der egentlig, på den seddel du har fået ?

Din pakke er altså ankommet til Danmark, og derfor må den også være til at finde, har der været uregelmæssigheder i dit område med flere klager, skal det nok blive opklaret - synes ikke du skal være bange - jeg har også fået tilsendt via Sverige uden problemer, har kun oplevet personligt 2 gange i løbet af 40 år, der har været svigt i Post Danmark - men gu' er det surt når det sker, og jeg køber aldrig dyre ting uden sikkerhed for sporingsnummer..

04-05-2012, 18:53

På sedlen står der egentlig bare at den er afleveret til postbutikken dato 23/4 og at den kan afhentes med det samme og så står der selvfølgelig ordrenummeret. Ellers står der ikke andet, som sagt synes jeg at det lyder mystisk at en pakke bare forsvinder, Har aldrig nogensinde prøvet det før nu, men har surfet lidt på nettet om nogle der har prøvet det samme og så fandt jeg en side hvor en kvinde havde skrevet hun aldrig fik pengene tilbage eller noget! Dette bekymrer mig..

04-05-2012, 19:26

Når du har en seddel, hvor der står du kan hente din pakke i postbutikken d. 23/04 efter kl. ?? så skal den selvfølgelig ligge til afhentning der.
Normalt har posten pakken med, og tager den med tilbage til posthuset, efter endt omdeling.

Prisen 60.- er så portoprisen for pakker fra Sverige, eller "lign", forstår jeg.
Ikke en DK. døgnpostpakke.

Ekspedientens forklaring lyder bekymrende. Gem sedlen som er det eneste bevis, du har, og send en kopi vedlagt klagen til post Danmark. Fortæl indhold og pris i klagen, og kræv enten erstatning, eller pakken. Du skal også beskrive, hvordan pakken så ud, det ved sælger, jeg mener der er en blanket man skal udfylde for sådanne klager. Men du må væbne dig med tålmodighed, jeg tror det er 3 uger Post Danmark beder om, såvidt jeg husker, for opklaring af den slags sager

Når du reder en rigtig god hundeseng, er jeg sikker på din hund gerne vil sove der. Også efter den har fået sin nye hundeseng. God week-end.