Indlæg: 3

Oprettet af | Oprettet: 15-07-2010, 09:29

Pas på alger i søer

Det er sæson for giftige alger, her er blot et eksempel. http://lokalavisen.dk/hund-i-livsfare-efter-bad-i-soe-/20100714/artikler/100719706/1007

Skriv et svar til indlægget



15-07-2010, 19:36

Det er virkelig noget, hundeejere skal være MEGET opmærksomme på!!! For ca. 15 år siden mistede vi en to år gammel cocker spaniel på grund af alger. Efter en ferie ved Silkeborg-søerne begyndte vores hund at tabe sig helt abnormt, og da vi kom til dyrlægen, kunne han ikke umiddelbart finde en grund, men da vi fortalte, hvor vi havde været og at hunden havde badet i søerne, vidste han straks hvad der var galt. Han havde kort for inden haft en schæfer inde, med helt de samme symptomer.
Selv om vores dejlige hund, fik behandling, sygnede han bare hen og måtte aflives efter en meget hård måned.

15-07-2010, 21:49

Det er bare så trist en måde at miste sin hund på. Man skal også passe på i de smalle fjorde med stillestående vand.

16-07-2010, 21:54

Tak for advarslen for her svømmer hundene hver dag i de omkringliggende søer.