Indlæg: 2

Oprettet af | Oprettet: 12-06-2010, 11:19

Øregangsbetændese ?

Hej

Min hund har fået øregangsbetændelse.
Hun er kun halv cocker, men har de lange øre.
Jeg klipper, håret inde i øret kort en gang imellem.
Er der ellers noget jeg kan gøre for at forhindre/mindske risikoen for øregangbetændelse ?
Har i nogle gode tips ?

Hilsen Anne

Skriv et svar til indlægget



12-06-2010, 19:55

Hos en (cocker) spaniel, skal der en gang imellem rykkes hår ud af øregangen. Tal evt. med dyrlægen om, hvordan det skal gøres.
Hilsen Lillian

12-06-2010, 20:56

Hej Lillian

Tak, for beskeden.
Jeg har været ved en hundesalon. Hun har ikke hår inde i øret, som mange cockere har, på det punkt er hun ligesom en cavalier. Jeg har klippet det udenpå kort, så øret kan få lidt mere luft.

Hilsen Anne.