Indlæg: 5

Oprettet af | Oprettet: 13-05-2010, 20:02

Ella laver rejehop...

Ja jeg ved ikke lige, om det høre under adfærd, men ella på 10 mdr. en chihuahua, laver rejehop når vi går tur.
jeg havde ikke lagt mærke til det, men min veninde gik med ella en dag og opdagede det , troede hun havde trådt noget op i poten, men nej der er intet, man kan røre både ben og pote , og der er intet galt.Hun kan gå 10-15 skridt eller mere og der er ingen hop...men pludselig er der en masse rejehop lige efter hinanden. Min mand siger, at han har set der er mange hunde der gør det??? er det rigtigt, eller kan der være noget galt med højre bagben ??
hilsen momsi

Skriv et svar til indlægget



13-05-2010, 22:07

Sjovt - det må være dét, jeg også ser min Aggi gøre. Det foregår i løb - hun løber helt normalt, og så lige pludselig sådan et enkelt sjovt hop med venstre bagben. Har ikke lagt andet i det, end at sådan er hun bare - håber da ikke det er symptom på at et eller andet er galt?

13-05-2010, 22:25

Hej Momsi,
Jeg tænker umiddelbart på Patella Luxation (løs knæskal) - det er vist meget udbredt hos Chihuahua og andre små racer. Tror ikke det er noget hun gør for sjov skyld, men et tegn på at "noget" ikke er helt godt. Min egen Luffe fik konstateret løs knæskal på det ene bagben hos dyrlægen ved seneste sundhedscheck, men heldigvis i så mild en grad at han slet ikke har tegn på det når han går. Men alligevel kunne dyrlægen flytte lidt på knæskallen. Husk at nævne det for dyrlægen næste gang du er til check med hende og få en snak om graden (hvis det altså er det) og om det overhovedet er noget der skal gøres noget ved - i de sværeste tilfælde kan man operere for det.
Potedask fra
Gitte og Uldtotterne

14-05-2010, 09:35

Tak alle... tror ikke der er noget galt med ella's ben, men vil da lade dyrlægen kikke på det ved lejlighed. Jeg kan røre dreje hive i benet og hun elsker mare man vil nusse hende hihi, har selv tænkt på det med Patella... man ved jo aldrig... men mange hunde laver åbenbart det rejehop.. ønsker god weekend herfra...

31-05-2010, 11:26

Hej Momsi,
havde en dværg-puddel, der lavede rejehop som du beskriver. Meget ofte påtalte folk dette. Han blev undersøgt af flere dyrlæger og konklusionen var at han gjorde det af "kådhed". Men lad din dyrlæge tjekke ham.