Annoncen med oplysninger og folks kommentarer var kun på Internettet i få dage,så blev den slettet, så jeg ved ikke hvad der er blevet af Beaglen Kelly på 9 år om han stadig bor i stalden. Hverken Onklen eller pigens forældre stod frem,i annoncen, hvilket jeg også synes viser stor uansvarlighed for "hundesalget" På annoncen var der både kontaktadresse i Frøstrup i Nordjylland og tlf.nr. på "sælger",( pigens veninde) så jeg overvejede at anmelde hundeforholdet til politiet, men tænkte de gør nok ikke noget i sådan en sag,der skal jo meget til før man tvangsfjerner dyr, og derved blev hunden jo så ikke hjemskiftet. Istedet bad jeg pr. mail Dyrenes Beskyttelse ved Kredsformanden i Brovst, om at hjælpe denne hund. Blev han senior-tjekket hos en dyrlæge, vaccineret m.v. bl.a. udstyret med en sundhedsattest, samt en tid overflyttet til et internat, tror jeg godt han kunne hjemskiftes. Kelly var ikke underernæret, bare svigtet og understimuleret, men ved tålmodighed af en ny ejer, skulle Kelly godt kunne oplæres igen til en glad familiehund. Beaglen er sej, også psykisk, de plejer ikke at være svære at falde til i et nyt hjem, ved jeg selv af erfaring ved overtagelse af 3 heraf to ældre kennelhunde 7 og 9 år gamle. begge blev 14-15 år.
(Fotoet viser min egen tæve Denise 15 år gammel)
P.S Jeg håber inderligt Dyrenes Beskyttelse redder Kelly.