Indlæg: 3

Oprettet af | Oprettet: 03-05-2010, 09:38

Hvad skal jeg gøre ??

Min Lille Hund Daisy På 11 uger er allerede blevet så dygtig at når hun skal lave stort er det ude, Men når hun skal tisse er det inde ??

Troede at det var naturligt at det hang sammen. Altså når den først have lært at lave det ene ude fulgte det andet med.

Håber der er nogen der kan hjælpe...

Skriv et svar til indlægget



03-05-2010, 17:42

Du skal rose henne ude, og intet sige når hun tisser inde, men suge det op og lægge det ude i haven hvor hun også gør stort, det har virket for os hver gang, men forvent ikke at hun husker det hver gang, og skæl aldrig ud ignorer det blot vask op og tør efter med eddike hver gang, Prøv..

03-05-2010, 20:31

Et andet godt tip er, at tage hunden op og bære den ud, lige så snart den vågner. Straks tisser den, så siger du "tisse" og roser. Efter en tid kan du få den til at tisse på kommando. Det virkede fint her - vores islandshund har tisset indenfor en eneste gang i sit liv, og aldrig lavet noget større.

06-05-2010, 19:56

Nej de to ting hænger ikke lige sammen for en hund. Den har jo ikke lige så tit afføring som den tisser. Så du er bare heldig at den laver stort kun udenfor. Den skal ud hver gang den har leget, spist eller sovet. Helst samme sted hver gang.
Ros den straks, hver gang den tisser ude, og gå ind igen. Hav tålmodighed, den skal nok lære det snart, Den er jo kun 11 uger.