Indlæg: 2

Oprettet af | Oprettet: 03-05-2010, 09:11

Spørgsmål om sælger og hvalpens alder!

Hej :);
Jeg har længe søgt efter en Malteser hvalp og har så fundet en i Holstedbro ca. 80 km fra hvor vi bor, hvalpen han er 4 mdr gammel den er vandt til børn og kat... Men men men... Samtalen med sælger var lidt underlig og jeg følte ikke at vi kommunikerede ret godt, altså jeg mener at jeg anskaffer jo mig hunden fordi jeg skal ha' et nyt familiemedlem (baby)og da jeg stillede ham spørgsmål omkring hvalpen lød han lidt sån overfladisk.. Så jeg er egentlig blevet lidt i tvivl om det er den hvalp jeg skal have.. Han skriver godt nok i annoncen at det er nogle glade hvalpe og sunde, men alligevel. Jeg er lidt i tvivl.
Hvad ville I gøre? Det er forøvrigt min første hund og jeg vil bare gerne have at det bliver en god oplevelse for os alle, men jeg har jo ikke prøvet at købe hund før så hvis der er nogen der ville kunne hjælpe mig ville det være dejligt! Hilsen Sidsel :)

Skriv et svar til indlægget



03-05-2010, 10:08

Hej Sidsel, jeg opdrætter pomeranians, og ser det også "fra den anden side af disken"....har du kun talt med ham /hende en gang? der kan jo have været noget privat der afledte hans tanker, for vi opdrættere har jo 24 timers "være på" job, og så er der jo alt det andetved side3n af der skal laves, men selvfølgelig bliver hvalpene præget og vi er der for køberne.....MEEEn så skal man til tandlægen, der ryger en "dims" på bilen, manden skal til lægen...så ringer en evnt. køber og man står der med bilnøglerne i hånden, falckbilen dytter og manden brokker sig over man er så længe om det.....
ja, bare en tænkt situation, men du har ret for så vidt det er din nye baby der betyder ALT for dig, for ham blot en enkelt hvalp, og måske passer jeres "kemi" ikke sammen, så bør du købe et andet sted hvis du gerne vil have opdrætteren bag dig hvis du har spørgsmål siden...kom endelig med tilbagemelding, mange potedask fra "familien Rødtop" og Ane.

03-05-2010, 10:52

Hej Ane!"familien Rødtop" :);
Jamen det er da helt rigtigt, han ka' jo ha' været stresst og det er jo en ærlig sag, det kender jeg jo fra min egen familie! ;) Jeg tror at jeg har besluttet mig for at følge min mavefornemmelse (den har da givet bonus før!), og søger videre indtil jeg/ vi finder en sælger vi er trygge ved, for det skal bestemt ikke gå hen og blive et impulskøb, det er jo et lille levende væsen som vi forhåbentlig skal ha i familien i mange år <3 .. :) Jeg er kommet til at oprette det her spørgsmål 2 steder indde på forummet (under Løs snak!) Og de havde stort set samme mening som dig :);
Tusind tak for dit svar, det er dejligt at få hjælp når man nu står her på helt bar bund som første gangs køber :) Knus