Indlæg: 4

Oprettet af | Oprettet: 21-03-2010, 19:35

Ferie med hund i Tyskland!

Hej

Vi har en lille cocker spaniel, som vi naturligvis vil have med på ferie til sommer. Vi har tænkt lidt på midt-tyskland, muligvis Harzen, for at turen ikke bliver for lang..

Er der nogen, der kan anbefale nogle steder, hvor de har haft en god ferie, ville det være dejligt med et par links!

På forhånd tak

Skriv et svar til indlægget



21-03-2010, 19:45

Du kan gå ind på fødevarestyrelsen hjemmeside - der står kravene for hvert enkelt land. Eller du kan spørge din dyrlæge, som bør vide det. Man skal i hvert fald ikke forsøge at knibe udenom eller tage chancen, for man risikerer at få sin hund konfiskeret og sat i karantæne i et par måneder (dyrt...)

22-03-2010, 08:26

Hej Ulla

Jeg er lige med på en lytter, da jeg har lidt samme plan til sommer / efterår.

Så jeg håber der er nogle der kan bidrage med nogle links og praktisk erfaring!

22-03-2010, 11:25

der er en tråd oppe under tips om hundevenligecampingpladser hvorder blandt andet er lagt dette link til en hjemmeside måske i kan finde noget på denne side her er linket...

http://www.feriemedhund.dk/

22-03-2010, 12:51

Hej Ulla,
Jeg har flere gange haft hundene med på bilferie. Dog kun igennem Tyskland med en enkelt overnatning på hotel. Mine erfaringer er, at Tyskland er et meget hundevenligt land, og det har aldig været et problem at finde et hotel hvor hundene kunne komme med (vi har dog altid booket på forhånd - ikke bare taget chancen undervejs). Når vi rejser med hundene booker vi altid et sommerhus med indhegnet have det sted vi gerne vil være - indtil nu har vi været i Italien, Frankrig og til sommer bliver det Sverige (foruden DK selvfølgelig). Det synes vi er en dejlig form for ferie for alle familiemedlemmer - både to- og firbenede :-) Men jeg tror du skal se at få bestilt nu hvis det er sådan noget du går efter for det er faktisk ved at være lidt svært hvis man går efter nogle bestemte uger i skolesommerferien.
Jeg tror at Harzen vil være et godt valg både afstands- og klimamæssigt.
God ferie når I kommer dertil.
Potedask fra
Gitte og Uldtotterne