Jeg synes vores hund kan have nervøse trækninger. Han har været i pension nytårsaften da han er bange for alle de brag, hvilke også er forståeligt. Da vi ankom til pensionen og gik ind i buret sad han og rystede da buret blev lukket. Han har været i pension før uden han rystede da han blev lukket ind.
Men synes generelt at han godt kan vise noget mere personlighed, men det er lidt ligsom han lidt for underdanig. Han gøer f.eks heller ikke når der kommer nogen, hvilke godt kan være lidt træls, da det kunne være rart at blive gjort opmærksom på dette. Findes der et alternativt middel der kan få hunden til at slappe lidt mere af, så den viser lidt mere personlighed eller får noget mere selværd.