Indlæg: 2

Oprettet af | Oprettet: 16-12-2009, 11:25

Mine to hunde gør.

Hej jeg har 2 mindre hunde og når jeg lukker dem ud i vores have gør de af andre hunde og lidt af lyde. Det drejer sig om få minutter indtil jeg får dem ind igen.
Må de det og hvad gør jeg.

Skriv et svar til indlægget



16-12-2009, 21:27

Hej Bente

Hvorvidt de "må det" er vel egentligt en smagssag. Dog kan man sige at gø problemer har det med at eskalere og lige pludselig er det måske alt og alle de gør af.

Du siger at det kun drejer sig om få minutter til du får dem ind igen. Vil det sige at de kun er ude få minutter ad gangen?

Nu ved jeg ikke hvilken race der er, men jeg kender ingen der vil være tilfredse med blot at være ude et par minutter ad gangen.

Det kan jo selvfølgelig godt være at du går masser af ture og stimulerer dem på anden vis?

For mange hunderacer kan det meget hurtigt blive en beskæftigelse af gø, især hvis de ikke bliver stimuleret i overensstemmelse med deres medfødte behov.

Derfor vil jeg først og fremmest råde dig til at tage op til overvejelse hvorvidt de får den stimuli de har behov for.

Hvis dette er tilfældet vil jeg råde dig til at tage en enetime eller om nødvendigt en adfærdsbehandling.

En veluddannet behandler vil kunne se hvad der er årsagen til dine hundes gøeri og kunne give dig en trænings eller behandlingsplan til at afhjælpe det.

God arbejdslyst og mange venlige hilsene fra
Isabella Andersen
Happyhound.dk

13-04-2010, 17:17

Hej Isabella.

Det går meget bedre med vors to gø-hunde som er dansk svensk gårdhunde og verdens bedste hunde. Vi oplever at hundene er blevet meget mere lydhøre overfor os, når vi kalder på dem eller bare sig hm hm og nej.Vi går en god tur i skove hver dag og det har gjort dem godt.