Indlæg: 3

Oprettet af | Oprettet: 07-12-2009, 19:27

Kravlegård. Genialt eller dyremishandling?

Hej,
Min kæreste og jeg prøver at finde ud af, om en kravlegård er en skidt idé. Der er mange modstridende argumenter derude (på nettet).

Den ene ekspert siger at hvalpen vil elske buret/kravlegården, den anden ekspert siger at det er direkte dyremishandling.

Hjælp! :-);
VH Marie&Dennis

Skriv et svar til indlægget



07-12-2009, 20:45

Det er ikke dyremishandling!
Begge mine hunde har hver deres bur og de elsker dem. Det er meget nemmere at gøre en hund renlig når man anvender bur. Desuden er det et fremragende "køle af sted" når hvalpen/hunden er overgearet.
Buret bruges ikke til at låse hunden ind i men til et "værelse" hvor de kan gå til og fra. Mine hunde ligger også ovenpå buret som er indrettet som en slags hule hvor de kan være i fred når de har lyst.
Desuden er det så også nemmere når hunden skal med på tur da man kan tage "værelset" med sig.
-Ina

www.beaglepack.dk

08-12-2009, 13:50

Takker for svaret :-);

Vi vil da helt klart overveje at anskaffe os en hule til Jack ;);

mvh Dennis&Marie

11-12-2009, 15:09

Nu ved jeg jo ikke, hvor gammel din hund er, men jeg har rigtig god erfaring med brug af bur, som jeg brugte de første 9 mdr, vi havde vores hvalp. Som Ina siger, godt til renlighedstræning (min hvalp var renlig efter 3-4 uger), samt "afkølingssted", når det hele bliver lidt for sjovt. Nu er hun 10 mdr gammel og buret er røget ud, fordi hun lige pludselig begyndte at foretrække kurven og heller ikke laver så mange "narrestreger" mere...
- Susanne