Indlæg: 12

Oprettet af | Oprettet: 29-09-2009, 20:24

Priser på vaccination og chipning

Hejsa :o);

Er der nogen derude som lige på stående fod, har en idé om hvad det koster, at få vaccineret og chipmærket en hvalp?

Mvh Sidsel

Skriv et svar til indlægget



29-09-2009, 21:19

Det koster mellem vel 500-1000 kr alt efter dyrlægen og hvad han/hun tager for en konsultation.

Er det en dkk hund er den chippet/tato og vaccineret gennem opdrætteren så man "kun" skal revaccinere den i 12 ugers alderen.

Sidst jeg fik mine hunde sundhedscheket kostede det 1300 dvs. 650 pr hund (kun vaccineret);

-Ina

29-09-2009, 23:39

Takker :o);

Nej det bliver ikke en ddk, så jeg regner med at den minnimum skal chippes. Vi har ikke fundet en hvalp endnu...men håber at have en lille dansk-svensk i familien inden jul :o) Det er lige med at finde den rigtige det rigtige sted.

Men endnu engang tak for svaret :o)

05-10-2009, 12:06

Hej Sidsel. Jeg fik min lille hvalp chippet og vaccineret, samt jeg fik 3 kg hvalpe foder samt en dåse hundemad med,af Hills det bedste til hvalpe. Vi var der næsten en time, min søde dyrlæge Birthe hos Otterup dyreklinik, tager sig tid til os. Vi kom af med 1008 kr. Men vigtigt at gøre det uanset pris.

05-10-2009, 12:09

Ved jo ikke hvor du bor, men jeg kom til at skrive Otterup dyreklinik, det er Nordfyns dyreklinik, som dog ligger i Otterup-der er to nemlig. Ikke fordi jeg har noget dårligt at sige om den anden, kender den nemlig ikke. Men Nordfyns klinik, har mine varmeste anbefaliger.

05-10-2009, 12:17

Kom lige til at nærlæse din tekst. Du skriver, du regner med den minimum skal chippes. Det er selvfølgelig også lovpligtigt, det koster omkring 200 kr eksl. konsultation, men håber da, du får den vaccineret også, hvis du er glad for den hund du får, og håber den lever længe. Ellers er mit råd, du kun lufter den på egen grund, ingen snusen til andre hunde eller dufte fra andre, men hvilket hundeliv er det? Så tag lige det med i dine overvejelser inden du får hund. Sådan nogle ting, må man ikke spare på, for hundens skyld. Tænk hvis den bliver syg pga manglende vaccination. Uanset hvorfor, er det synd, men så har du da gjort dit, for at den ikke bliver det.

05-10-2009, 12:20

Hej Marianne - og tak for svaret :o);

Og bare rolig, det var ikke et spørgsmål om, om det var for dyrt eller noget. Selvfølgelig skal hunden både vaccineres, chippes og forsikres :o);

Det var bare lige for at få en idé om hvad vi skulle regne med :o)

05-10-2009, 12:31

Ok ven. Undskyld hvis jeg lød lidt harm, kan bare ikke klare hvis nogen, som alt for mange gør, sparer på det. Godt at høre, smiler. Mener en chipning koster omkring 70 kr- hos min dyrlæge - og selve registringen hos dansk hunde register 100 kr. 1. gang er jo dyrere med det hele: sundhedstjek, sundhedsbog, vacc osv. Men regn med ca 1000 kr så er det ikke helt galt, som også Ina skrev. Min lille prins, skal vacc 2. gang d. 20 okt. Han er 11 uger imorgen. -en fræk lille laban, griner.
Knus Marianne

05-10-2009, 12:33

Ok ven. Undskyld hvis jeg lød lidt harm, kan bare ikke klare hvis nogen, som alt for mange gør, sparer på det. Godt at høre, smiler. Mener en chipning koster omkring 70 kr- hos min dyrlæge - og selve registringen hos dansk hunde register 100 kr. 1. gang er jo dyrere med det hele: sundhedstjek, sundhedsbog, vacc osv. Men regn med ca 1000 kr så er det ikke helt galt, som også Ina skrev. Min lille prins, skal vacc 2. gang d. 20 okt. Han er 11 uger imorgen. -en fræk lille laban, griner.
Knus Marianne

05-10-2009, 12:37

Når jeg skriver at jeg regner med at den som minimum skal chippes, var det ment som at den jo måske har fået de første vaccinationer hos opdrætteren. Og hvis ikke skal den selvfølgelig have det den mangler.

Det er ikke første gang jeg har hund, så jeg ved udemærket hvilke krav det stiller til en, når man optager en firebenet i familien :o);
Det var såmænd bare et spørgsmål om hvad man kan regne med at det koster, da det er ved at være et stykke tid siden vi var igennem det sidst. Men kunne selvfølgelig også bare ringe til en dyrelæge og spørge :o);

Men bare rolig, der kommer ikke til at gå en forhutlet uvaccineret uldtot rundt i nordjylland...selvfølgelig er det ikke et spørgsmål om hvor meget det koster..det er et spørgsmål om at være ansvarlig hundeejer :o)

05-10-2009, 12:37

Når jeg skriver at jeg regner med at den som minimum skal chippes, var det ment som at den jo måske har fået de første vaccinationer hos opdrætteren. Og hvis ikke skal den selvfølgelig have det den mangler.

Det er ikke første gang jeg har hund, så jeg ved udemærket hvilke krav det stiller til en, når man optager en firebenet i familien :o);
Det var såmænd bare et spørgsmål om hvad man kan regne med at det koster, da det er ved at være et stykke tid siden vi var igennem det sidst. Men kunne selvfølgelig også bare ringe til en dyrelæge og spørge :o);

Men bare rolig, der kommer ikke til at gå en forhutlet uvaccineret uldtot rundt i nordjylland...selvfølgelig er det ikke et spørgsmål om hvor meget det koster..det er et spørgsmål om at være ansvarlig hundeejer :o)

05-10-2009, 12:51

Beklager gentagelsen, men der var vist lidt problemer med Gipotes server...det var ikke for at understrege noget ;o)

06-10-2009, 14:38

Helt ok, har selv prøvet det samme, at den bliver sendt flere gange. Held og lykke med din nye baby, smiler.