Hej igen.
Alle forskellige racer er jo i tidernes morgen fremavlet ved at blande forskellige hunde, indtil man har opnået ønsket udseende og brugsegenskab.
Men her i landet er en 'FORMEL 1' en labrador retriever, og på stambogen (DKK) står der Labrador Retriever.
Hvis i er i tvivl, så prøv at henvende jer i Dansk Retriever Klub eller Dansk Kennel Klub.
I dag er der masser af labrador opdrættere, der har blandet de to typer, for at få et mere racetypisk udseende, men med de ekstreme brugsegenskaber i behold.
Så en Labrador med 'formel 1 egenskaber' er ikke nødvendigvis en lidt mindre hund.
Til Sofie.
Om du vil lade den stå som selvstændig race, er selvfølgelig din afgørelse.
Det eneste jeg ville med det her, var egentlig blot at fjerne eventuelle misforståelser.
Hilsen Poul