Du må simpelthen ikke gå/løbe så langt med en hvalp på 14 uger. Du kan ødelægge den for altid!!! Gå små turer af ½ times varighed flere gange om dagen. Hunden skal selv bestemme tempoet. Når hunden er ½ år, så kan du begynde at gå længere turer.
Du skal absolut også tage hensyn til varmen i disse dage.
Vh Lonni
Gitte og Uldtotterne
Svar fra Gitte og Uldtotterne |
07-07-2009, 13:55
Hej Klaus,
Må give Lonni ret, det er for tidligt. Prøv at følge dette link til Netdyredoktor, hvor Lise Lotte Christensen giver gode råd om løb(og cykling) med hund:
http://www.netdyredoktor.dk/sw16722.asp
Mvh
Gitte
Klaus Nielsen
Svar fra Klaus Nielsen |
08-07-2009, 09:40
Ok.....nu var det nu også en kombineret gåtur/løbetur/badetur nedad amager strand som tog det meste af 1½ timer med masser af pauser, men kan forstår det er lige i overkandten! Sif førte nu an hele tiden og trækhele tiden!
Men vil vente med at løbe mere med hende så, suk :-);