Indlæg: 6

Oprettet af | Oprettet: 02-07-2009, 22:21

Hvilken race?

... mener i er den der knytter sig aller stærkest til sin ejer og er mest pylret omkring en person?

Skriv et svar til indlægget



03-07-2009, 08:28

hej

det kommer an på, hvad du mener med pylret?

jeg har en cavalier, jeg kalder min skygge. hvis han kan slippe afsted med det, følger ham mig hvorend jeg går.

han har knyttet sig fuldstændig til mig, så det er mig der er overhund og min kæreste kan kun bruges en gang imellem, hvis jeg ikke er hjemme.

hilsen Pernille

03-07-2009, 19:30

Vi har en d/s gårdhunde-tæve på 4½ år,hun er meget knyttet til mig, så meget at min mand kalder hende for min velcro-hund. Hun har tidligere gået sammen meden anden hund, og der var hun meget mere social, så om en lille måned får vi en ny hvalp, så hun kan få lidt mere at "interesserer" sig for.
Hilsel Lillian

04-07-2009, 09:33

Hej Sofie,
Hvis det er en egenskab du ønsker hos en hund, så er det en god idé at kigge lidt på racerne under gruppen af små selskabshunde. Selskabshundene er jo netop bl.a. kendetegnet ved at de ønsker og søger deres ejers nærhed - de har behov for at være meget sammen med deres ejer, så har de det bedst.
Prøv at se på racerne på Klubben for Små Selskabshundes hjemmeside:
http://www.canis-minor.dk/
Potedask fra
Gitte og Uldtotterne

04-08-2009, 21:14

jeg ville også sige cavalier. har selv to og de er bar med mig overalt. det bedste de ved er at få lov at putte i sengen og nusse:)

05-08-2009, 18:35

Mops

09-08-2009, 21:16

det kommer vel an på hvor meget tid man bruger sammen med sin hund.... men jo jeg vil også sige Mops.. min fyr følger mig overalt!!!! og jo andre er da spændene men han vender altid tilbage til mig.... Og hvis du får en lille kan den jo sidde i cykel kurven, super praktisk hvis i spørger mig som ikke har bil...