Indlæg: 1

Oprettet af | Oprettet: 23-03-2009, 20:56

Får ingen søvn!

Min kæreste og jeg har den dejligste smukke lille japansk spids på 8 mdr.
Som vi har et lille natte problem med, eller vil nærmere kalde det stort!

Vores hvalp vækker os 5-6 gange om natten, hver nat i flere måneder. Vi har hårdt brug for nogle gode råd til hvad vi kan gøre, for det er hårdt ikke at få sin søvn i flere måneder nu.

Hun sover inde ved os i soveværelset i sin kurv, man flere gange om natten vågner vi ved hun står og kradser på døren og vil ud og ud i haven, nogen gange skal hun tisse, andre gange bare gø, mens andre står hun bare og glor. Andre gange vågner vi ved hun har tisset indenfor og er i fuld gang med at stå og drikke det. Vi forstår ikke hvorfor hun gør dette, vi går aftens tur med hende inden vi går i seng og hun blir lige lukket en sidste gang ud i haven også. Vi har også prøvet at tage hendes vand fra hende fra kl. 21. men hun tisser stadigvæk flere gange om natten. vi har også prøvet at lukke hende ud i køkkenet og gangen, men starks begynder hun at pive og hoppe op af døren. ( vi vil jo også helst have hende inde ved os, det er hyggeligt jo )

Men hvad gør vi forkert?? Hun er jo stueren og kan holde sig mange timer om dagen.

Hjælp.. Håber virkelig vi kan få et råd, er dette normalt?

Hilsen de trætte humdeejere.

Ps. Det skal siges at hun nu er begyndt at gø om natten også, hvis vi ikke har hørt hende eller hvis vi ikke står hurtigt nok op, eller ignorere hende.

Skriv et svar til indlægget



23-03-2009, 21:25

Hej Betina
Jeres hund har ikke lært at man sover om natten. Som jeg forstår dit indlæg så står I op og lukker hende ud om natten og det skal I ikke gøre. Hermed får hun opmærksomhed fordi hun keder sig. Det samme er det med hendes tissen. Hun får opmærksomhed når hun tisser. Det har så udviklet sig til en dårlig vane og det må I have stoppet igen.

I skal træne hende til at blive i kurven og det kan tage tid afhængig af hvor "aktiv" hun er. Hver gang hun forlader kurven, skal hun bringes tilbage og roses når hun bliver der.
Brug kommandoen KURV og ros hende når hun ligger der.

Det er vigtig I sørger for at hun bliver aktiveret i løbet af dagen så hun bliver træt, ikke så meget fysisk træt men mental
træt, så hun kan sove om natten.
-Ina