Indlæg: 11

Oprettet af | Oprettet: 24-02-2009, 20:31

Erfaringer med D.A.P

Er der nogle der har nogle erfaringer med D.A.P

Vi har hørt at det skulle kunne hjælpe vores hund med at være alene hjemme...

Men før jeg bruger en masse penge på det, ville der være rart at høre om nogle der har prøvet det:))

Skriv et svar til indlægget



24-02-2009, 20:52

Hej Rikke,
Jeg har prøvet DAP i forbindelse med Nytårsaften fordi især vores ældste hund stresser op over fyrværkeriet. Jeg købte en diffusor og startede ca. 3 dage før nytår, men desværre havde det ingen effekt på vores hunde. For eksperimentets skyld lod jeg den sidde i et par uger for at se om der var nogen forandring at spore på hundene, men det synes jeg ikke der var. Nu er de ikke urolige normalt, så det er nok ikke det bedste eksempel.
Hvis du er interesseret vil jeg gerne sælge den med den resterende refil. Den er ca. halvt fuld og det skulle være nok til et par ugers brug, hvilket angives som den tid man skal beregne for at kunne se en ændring hos hunden. Så kan du da se om det er noget for din hund uden at skulle bruge alt for mange penge på det.
Vi må ikke handle her på forum, så jeg opretter en annonce på den, så kan du reagere på den, hvis du er interesseret.
Mvh.
Gitte

26-02-2009, 11:06

Hej Rikke.
Jeg har en god erfaring med DAP. Vores gårdhund er en lidt nrvøs hund, og især omkring nytår, bliver det jo værre. Efter dyrlægens anvisning købte vi en DAP ca. 2 uger inden nytårsaften, og lod den sidde i kontakten til den var tom, godt 2 uger efter nytåret. Og jeg kan fortælle dig, at Emma var rolig hele perioden, det meste af nytårsaften sov hun, kun da det var allerværst, hoppede hun op til os i sofaen, og ville gerne være tæt op ad os.
Så jeg bruger den hver år, men der er nok forskelle på, hvordan den virker på forskellige hunde.
Hilsen Lillian

26-02-2009, 21:53

Hej,
min erfaring med D.A.P. er ikke gode. Nala havde også et alene hjemme problem (dog forårsaget af et traume), men jeg brugte D.A.P. i ca. 1½ måned uden virkning.

Har du prøvet andre metoder til alene hjemme træning?

26-02-2009, 22:51

Ja jeg har synes efterhånden jeg har prøvet alt. Synes godt nok det er hårdt...

26-02-2009, 23:21

Hej Rikke

Det lyder ret voldsomt med jeres hund. Han er bange for at være alene. Hans frygt er det eneste han kan tænke på og derfor virker bure, godbider, aktivering osv ikke en pind, for de ting ændre ikke på at han stadig er alene.
(om en D.A.P. vil have en virkning skal jeg ikke kunne sige)

Det er rigtig godt at han nu kan være alene i 10 minutter, godt gået:)

Jeg tænkte på, når i har trænet ham, har han så under træningen været alene hjemme i længere tid end han har lært?
F.eks været alene en hel arbejdsdag selvom han kun havde lært at være alene i 10 minutter?

26-02-2009, 23:28

Jeg vil sige at jeg synes godt i kan bruge en D.A.P. men det er meget individuelt om de virker på hunden.
Er problemet så stort sp han ikke kan distraheres med andre gode ting tror jeg nu ikke det virker.
I stedet synes jeg du skal fortsætte din træning af ham. Uden bold, kødben, pind osv. mens han er alene hjemme. Uden radio medmindre denne har tydelig virkning på ham.
Uden bur, da han frygt kan forøges ved dette.
Træn stille og roligt frem fra de ti min. Sørg for at mental træne ham og ikke kun træne fysisk. lad ham søge efter sin mad på græsplænen, løse forskellige opgaver. Køb evt. en klikker og lån en bog på biblioteket om klikkertræning.

Nala var også ramt hårdt, og kun ved stædigt at blive ved, blev det LANGSOMT bedre.
Og som Stine siger, han må ikke være alene længere tid end han kan klare mens i træner.

26-02-2009, 23:30

Hej Stine

Ja det gik nok rigtig galt i starten, da vi øvede, da vi troede det gik rigtig godt, for når vi gik og når vi kom hjem var han stille, så vi satte jo tiden op og op og op...
Så en dag var vi oppe på 5 timer, og da vi kom hjem, kom underboen op og klagede, da han altså hyler når der ikke går nogle ude på trappen:(((( Puha min mave gjorde ondt, jeg var jo sikker på det gik så godt.
Så vi startede forfra...

26-02-2009, 23:43

Vi bruger heller ikke buret mere, nu ligger han i det af egen fri vilje...

Jeg har prøvet både at gøre ham fysisk og psykisk træt inden, men det er ligegyldigt hvad, så er der samme reaktion...

Puha jeg synes det er hårdt, der er så mange gode råd og jeg synes man prøvet at følge dem alle, har endda overvejet at anskaffe en lille selvskabshund, men det har vi talt om at det vil vi ikke, synes ikke det var derfor vi ville have hund...

01-03-2009, 22:44

Har du haft en behandler ude for at se på din hund og give dig nogle råd og noget vejledning?
Det er rigtig hårdt, man er bundet fuldstændigt.
Det med en anden hund er heller ikke altid en god ide. Den vil evt. indordne sig din hund og så stor du måske med to der har problemet.

20-03-2009, 17:37

Ja jeg har gode erfaringer med DAP, da vores hvalp ikke ville ind i vores bil, og ligesådan når den skulle køre, det hjalp utoligt meget, den fik et tørklæde rundt om halsen, hvor der så var sprøjtet DAP på. Mange hilsner Lene.

24-03-2009, 13:09

Hej Rikke.
Jeg har prøvet at købe et DAP halsbånd til min Balder. Hanvar meget urolig når han var med i bilen. Det virker i 4 uger af gangen og det har virkelig haft god effekt på ham. Han er meget rolig når vi kører nu. Men det er bare min erfaring med det.
hilsen Pia