Indlæg: 13

Oprettet af | Oprettet: 23-02-2009, 16:05

Shih tzu kenneler?

Hej alle.
Jeg er ude efter nogle råd til hvor jeg evt. kan købe en shih tzu.
Jeg har udkig på en kennel som jeg skal over og besøge, men vil da gerne høre om der er nogen der har nogle erfaringer??

Mvh Camilla

Skriv et svar til indlægget



24-02-2009, 21:21

Hmm.. Jeg ved ikke rigtig så meget, men hvad for en kennel er det du skal over og kigge på ?

26-02-2009, 08:45

Jeg tror det gælder om at udvælge de kenneler der virker til at opfylde de krav du har til din kommende hvalp. Vi gjorde det at vi tog dem fra en ende af, skrev frem og tilbage med de forskellige, forhørte os om hvornår de ventede kuld osv osv. Dernæst besøgte vi de 4 kenneler der ligesom virkede til at kunne opfylde vores ønsker og behov. Hver eneste kennel var virkelig gode, men der var alligevel en enkel ting eller to, der var bedre hos den næste, ja, det blev faktisk kun bedre for hver kennel vi besøgte. Jeg synes at vores mavefornemmelse sagde det meget klart for os mht. at vælge stedet. Glæder mig til at høre hvordan besøget hos kennelen går. Pøj pøj med det:-)

26-02-2009, 21:42

Jeg har fundet to kenneler som jeg planlægger at besøge, nogle der umiddelbart virker til at opfylde mine krav. Men jeg synes ikke at to kenneler er særlig mange, da man ved at besøge flere burde kunne være mere sikker på at træffe det rigtige valg.

Så derfor hvis der var nogle der kendte til nogle ville dette være interessant :);

Men tak for svaret.

26-02-2009, 22:25

Hej Camilla
Der findes mange shih tzu opdræt, du kan søge på google...
Jeg kan godt forstå, at du vil kigge flere steder inden du bestemmer dig...
Er selv en lykkelig ejer af en shih tzu
Mange hilsner
Lene

26-02-2009, 22:43

Hej Lene, hvor har du selv købt din shih tzu?
og tak, synes bare jeg har prøvet.

27-02-2009, 08:30

Hej Camilla
Prøv at se på dem her, jeg ved ikke om du allerede har kigget på dem, men de er nok værd at tjekke ud:-)

http://www.shihtzu.minisite.dk/
http://www.sannieshihtzu.com/
www.bigchoice.dk ( Denne er blevet nævnt af mange);
http://shihtzu7000.dk/

28-02-2009, 19:09

Hej Carina,
af de fire sider du har skrevet er der en der ikke virker. og de tre sidste har jeg mailet med og skal over og se på.
men mange tak...

28-02-2009, 20:21

Jeg har købt Tilde i kolind. Men kennelen er blevet meget lille, kun Tildes søster kan få hvalpe og hun fik i foråret.
Jeg har en veninde der også har en shih Tzu, hun har købt den hos www.ShihTzu-Palace.dk . Diva er en dejlig lille hund, så dem kan jeg godt anbefale....kennel Big Choice har også nogle dejlige shih Tzu´er.....
Mange hilsner
Lene

01-03-2009, 22:41

Hej Lene,
tak for dit indlæg. Jeg har kontaktet nogle forskellige, som jeg glæder mig til at besøge.
Mvh Camilla

28-07-2009, 20:15

Slettet af adming. Der skal være dokumentation for at skrive sådan,

28-07-2009, 20:38

Hej Dorte,
jeg må sige at jeg aldrig havvde overvejet at købe en hvalp derfra. Alene dz jeg læste deres historie på deres hjemmeside blev jeg skræmt væk. Jeg har/havde også en del krav som skulle opfyldes... Jeg fandt til sidst en fantastisk opdrætter i Sverige og jeg er glad for mit valg...

Mvh Camilla

14-08-2009, 09:16

Opret venligst en annonce i stadet :)

31-01-2011, 05:52

kære alle jer med indlæg. jeg er en lille shih tzu kennel på sjælland, har 3 tæver, jeg har pt. en enkel lille hvalp tæve til salg hun er ud af en flok på 6 så hun ønsker et sted hos kærlige mennesker, hun er med alt, også de sidste vacciner.