Vi har en bearded collie, som har seperationsangst.
Vi har i 2 mdr. trænet alene hjemme, først tage tøj på åbne døren, lukke den igen og tage tøjet af og sætte sig ned. osv videre derfra.
Vi var faktisk oppe på 5 timer og troede det gik super godt, da han var stille når vi gik og når vi kom, lige indtil naboen kom og sagde at han altså avde hylet i alle 5 timer...
Puha hvor blev jeg ked af det...
Vi er lige startet til hundetræning, hvor vores træner har anbefalet et bur ( som han kan stå op i og ligge helt ned i );
Da han mener, at han ikke kan overskue verden når han er alene.
Vi ha købt det her bur, selvom jeg ikke synes det er det rareste.
Vi har kun øvet at han er i det mens vi er hjemme og mens vi åbner og lukker hoveddøren.
Han siger intet endnu, og er faktisk begyndt selv at ligge sig ind i buret og lege.
Er der nogle der har erfaringer med burtræning??
Eller bare alene hjemme træning.
Jeg synes vi har prøvet det meste.
Han er træt når vi går, han er ikke træt når vi går.
Han får godbider når vi går, han gider bare ikke spise dem, det gør han så i buret.
Vi tænder for radioen, han har en bluse der dufter af os...
Det drægner lidt vil jeg sige, selvom jeg studere og kan selv bestemme, så er der jo nogle gange hvor man skal ud, og ingen kan passe hunden..