Indlæg: 4

Oprettet af | Oprettet: 01-02-2009, 16:23

Findes der kurser i hundeklip ?

Hej i forumet.
Jeg har lige forsøgt mig som hundeklippper med et alternativt resultat :-) Hundene synes helt sikkert at det er pinligt. Jeg har købt en maskine af mærket Oster plus div. afstandskamme, men det kører ikke for mig.
Jeg vil jo gerne klippe hundene selv, så er der nogen, der kender til kurser i hundeklip, eller kan hjælpe med gode råd ?
Hilsen Lillian Bay og de flove hunde.

Skriv et svar til indlægget



01-02-2009, 17:21

Hej Lillian og de flove hunde!
Jeg klipper også selv mine hunde, ikke med maskine men med saks. Jeg har i flere år taget et årligt kursus gennem en Bichon forening, og kunne drage fordel af det jeg har lært i forhold til klip da jeg fik Luffe, men hans pels er en noget anden end Milles så jeg måtte også liige øve mig lidt inden jeg fandt ud af hvordan jeg kan klippe ham med et nogenlunde tilfredsstillende resultat (dyrlægen roste da hans klip - uden at vide det var "hjemmeklip" - da vi var der for nogle dage siden, så det kan ikke være helt håbløst).
Men jeg har aldrig stødt på kurser i maskinklip desværre - for det er jo en af de gode, og dyre maskiner du har investeret i. Det eneste jeg kan komme i tanker om er en bruger herinde som hedder Lonnie Jøhnk, der opdrætter Lhasa Apso og har en lille salon, hvor hun på et tidspunkt tilbød at man kunne komme og klippe sin hund selv - se hendes hjemmeside her: http://www.123hjemmeside.dk/Kelstrupskov/621546
Hun bor på Fyn (Vissenbjerg), så hvis du er heldig at bo i nærheden eller er parat til at køre efter det, er det måske en mulighed. Du kan da e-maile hende og spørge om hun kan hjælpe.
Held og lykke med klipningen fremover - du skal nok få styr på det på et tidspunkt, så må hundene leve med at se lidt "tottede" ud indtil da ;-);
Potedask fra
Gitte og Uldtotterne

01-02-2009, 21:19

Hej Gitte og totter.
Dine hunde ser jo brand godt ud på billedet, så de er nok ikke så ulykkelige som mine :-) Med to langhårshunde, som jeg bedst kan li' korthåret, bliver jeg nød til at lære det, og maskinen tjener sig hurtigt hjem, hvis klipperiet altså ikke bliver så katastrofalt, så jeg må betale for en redning :-);
Saksen tør jeg ikke rigtig kaste mig ud i endnu, men jeg må jo øve mig med begge dele indtil det lykkes.
Jeg tager gerne til Fyn, for at lære klippekunsten, så jeg forhører mig lige i Vissenbjerg. Tak for hjælpen.
Masser af hilsner Lillian.

19-08-2016, 15:47

hej lilian jeg vil gerne lære at klippe mine to lhasaapsa apso ,har du en adr hvor jeg kan lære at klippe mine egne hilsen ella pedersen tlf nr 20221139

19-08-2016, 15:47

hej lilian jeg vil gerne lære at klippe mine to lhasaapsa apso ,har du en adr hvor jeg kan lære at klippe mine egne hilsen ella pedersen tlf nr 20221139