Hej Elisabeth; det er helt normalt at hunde beskytter deres mad/"fangst" I skal ALTID give ham noget i bytte, som er endnu bedre/lækre end det han har, det ;
Vis ham det/giv ham "tingen", og først når han har sluppet det han har, så kan i gå hen og tage det.
Men hvis i giver ham noget og i bliver ved med at holde i det så er det noget i "deler", men har du først givet slip, så må du ikke tage det igen, da dette ville være grænseoverskridende, medmindre du giver ham noget i bytte..
Dette har jeg fået afvide af en adfærdsekspert, da vores Cocker havde det samme problem.. ;);
Og det er ikke uacceptabelt at han knurrer, når i vil tage noget, der tilhører ham, han prøver bare at beskytte sin ting.
Det har hjulpet os meget, så det er da et forsøg værd. ;);
Mhv. Cecilia, og Held og Lykke.. ;)