Min kærestes Søster har en mops (Charlie) Han elsker at være hos sine mennesker, putte og bare sove dagen lang. Han er ikke vild med at lege med andre hunde, der holder han sig meget i baggrunden. Han er temmelig stædig, og måske lidt ligeglad nogen gange. Han lystre ikke sp godt, men det har nok også noget at gøre med at hun ikke har gået til træning med ham altid. Jeg har nemlig hørt at man sagtens kan træne en mops til at kunne en masse ting. Udover det, er han en lille charmetrold, hans store øjne er ikke til at stå for, og han er meget blid, og kunne aldrig gøre noget ondt. Det gælder om at finde den rette opdrætter, og tror det er vigtigt at kende til de forskellige sygdomme de kan have. Der er rimelig mange problemer med mopsen, både med vejrtrækning, pelsen og øjnene. Så man skal være obs på mange ting. Rigtig meget pøj pøj med at finde en lille mops:-) De er herlige.