Indlæg: 5

Oprettet af | Oprettet: 28-12-2008, 22:09

Vaccinations af hvalpe

Hej Alle..
Vi skal ud og kigge på en Cairn Terrier i morgen. De siger at hunden har fået ormekur og er blevet vaccineret, men skal vaccineres igen om 3-4 mdr. Mit spørgsmål er om hvor mange gange en hvalp skal vaccineres. Jeg troede at den kun skulle vaccineres en gang når den var hvalp også 1 år efter?

På forhånd tak

Skriv et svar til indlægget



28-12-2008, 22:18

hejsa.

hvalpen ska vacineres 2 gange med ca 4ugers mellemrum,derefter er det en gang årligt.

Mvh Sally

Vuf

28-12-2008, 22:20

Det er korrekt at hvalpen skal revaccineres, men det skal allerede ske 1 md. efter den første vaccine. Så hvis den er vaccineret som 8 ugers hvalp, skal den altså revaccineres når den er 12 uger - dette er vist efterhånden det mest almindelige. Nogle dyrlæger vælger at give første vaccine når hvalpen er 12 uger, og så skal den altså revaccineres som 16 ugers hvalp.
Lyder spændende med jeres hvalpekik i morgen :-);
Mvh
Gitte

28-12-2008, 22:22

Undskyld Sally - det var ikke for at "overrule" dit svar, men vi svarede vist samtidig :-)

28-12-2008, 22:56

Hej Gitte.

Da ingen grund til a undskylde...dit svar er vist osse lidt mere uddybende end mit.

Ashkan held og lykke med jeres hvalpekik imorgen ;o);

Mvh Sally

Vuf

28-12-2008, 23:05

Tak for jeres hurtige svar... Det var begge uddybende:-)