Hej Karen
Jeg har set du har efterspurgt på en anden tråd om hvor langt der er mellem mine han hunde!
Jeg har to beagles hvor den ene er 4 år og den anden er 16 måneder, altså var der knap 3 år mellem dem da jeg fik den yngste.
Hvis ellers din gamle hund er fredelig, velopdraget osv. kan jeg ikke se det kunne blive et problem at anskaffe en ny hund.
Jeg vil dog på det kraftigste råde dig til at det bliver en hvalp. Måske vil din gamle hund ligefrem få sin anden ungdom igen. I dette tilfælde kan det godt gå med en han.
Vi har aldrig haft nogen som helst problemer op gennem vores yngste hunds opvækst. Tværdimod har vi oplevet at den "store" har taget sig kærligt af den lille og sat ham på plads når han blev for fræk.
I dag hvor de begge er jævnbyrdige, ser vi stadig at de sover sammen, vasker hinanden, leger og spiser sammen uden problemer.
Dog vil jeg sige at det er vigtigt at du adskiller dem når den lille nye hvalp skal trænes og det er også en god ide at gå tur hver for sig, da det træner selvstændigheden. Der kommer jo en dag hvor den anden ikke længere kan leve og så er det vigtigt at den der bliver tilbage er rustet til at kunne klare alene tilværelsen.
Spørg gerne hvis der er mere!!
mvh
-Ina