Indlæg: 4

Oprettet af | Oprettet: 02-11-2008, 18:59

To franske bulldoge sammen?

Hej alle bulldogejere! Jeg overvejer at sætte to franske bulldoge (hanhunde) sammen, den ene har vi fra hvalp af, den anden skal først anskaffes. Nogle, der har erfaringer på området? Kan det gå mellem to hanhunde?

Skriv et svar til indlægget



02-11-2008, 19:33

Det fungerer vist generelt ret gnidningsfrit med to hanhunde. I bør dog lade gå 1½-2 år fra hund nr 1 til hund nr 2, så I kan præge den første hund, og den kan komme over de værste unghunde-narrestreger.

To jævnaldrende tæver giver oftere problemer med dominans, end to hanner :)

03-11-2008, 11:19

Hej
Man kan sagtens sætte to hanhunde sammen.
Den første hund skal gerne være mindst 2 år så det værste opdragelse er på plads.
Jeg har selv to han hunde og det er den bedste gave jeg har givet mig selv. Selvom det giver dobbelt arbejde, rengøring m.v så er det samspil som hundene har det hele værd. Så hop du bare ud i det.
Det som er vigtigt er at man adskiller hundene når man eks.vis går tur. Begge hunde vil blive mere selvstændige når de er ude på egen hånd. Hundene skal også trænes hver for sig. Men ofte vil den ene hund lære af den anden, så man kan sige at hund nr. 2 er lettere at lære nye ting.
-Ina

03-11-2008, 17:45

Det lyder rigtig godt. Tak for dit svar. De er så søde, de kære franske, at man har svært ved at nøjes med én (smil)

03-11-2008, 17:48

Tak for dit svar. Vi foretrækker to hanhunde grundet tævens løbetid, det bliver sværere at styre hannen, når det sker.
mvh
familien Nielsen