Indlæg: 5

Oprettet af | Oprettet: 09-10-2007, 13:05

Hundehår

Hej alle

Nu kommer kong vinter, og min hund skifter snart til vinterpels. Det betyder hår OVER det hele :-);

Nogle gode råd til at hunde ikke fælder så kraftig ? Eller er det bare den del af naturen vi må tage med ?

Kim

Skriv et svar til indlægget



09-10-2007, 13:39

Hej Kim.
Med mindre du er ejer af en klippe- eller trimmerace, er jeg bange for, at du må lære at leve med det. Alle andre racer fælder normalt to gange om året. Vores to hunde, en langhåret og en glathåret, har også fældet hele denne underlige sommer, så nu "glæder" vi os til efterårsfældningen rigtig kommer i gang.
Hilsen Lillian

09-10-2007, 14:17

Hvis man børster pelsen et par gange om dagen bliver hårene rund ti huset reduseret væsenligt, det er bare at gøre det lige efter i har gået tur :-)

10-01-2008, 14:19

Min fars kæreste har en Samojede hund, og han fælder også utrolig meget. Hun gør simpelthen det at hun støvsuger ham en gang i mellem for løse hår. Hans pels er nemlig så tyk at en almindelig børste ikke kan klare det. Og han nyder helt klart at blive støvsuget. Det er selvfølgelig noget de skal vænnes til.. :)

05-02-2008, 10:07

Først vil jeg sige at jeg har 10 langhårskatte og 6 hunde der er langhåret.Så hvis der er nogen der ved hvor slem fældningstiden er burde det være mig :0);
Har man dyr må man enten leve i en svinesti eller knokle.
Jeg knokler...Mine dyr bliver børstet hver anden dag,nogle gange hver dag,når de fælder.
Plus jeg støvsuger hele huset 2-3 gange dagligt.PGA. at jeg har så mange dyr er det nødvendigt.
Ordenligt foder reducerer også fældning med op til 40% .Og et godt fif
HVIS vi får sne .Rul din hund i sne,jeg kan love at de løse hår vælter af.
Gør det som en form for leg,så er den ligeglad.

06-02-2008, 20:48

jeg bor på djursland og har lige fået en cairn terrier på 3 år nu vil jeg så gerne vide hvor jeg finder en der kan trimme /klippe hans pels.......
Da jeg har prøvet et sted og det var ingen succes