Indlæg: 9

Oprettet af | Oprettet: 19-09-2008, 10:43

Dansk spids!!!!

Det billede der er inde under en dansk spids er en blanding mellem en dansk spids og en samojedhund..
Det ved jeg da jeg har været inde på hjemmesiden hvor billedet kommer fra, der står nede under billedet at det er en blanding mellem en dansk spids og en samojedehund!..

Dette er en fejl og jeg synes i skal finde et nyt billede af den danske spids..

Håber der er nogle der læser dette..

- Silvia ^^ ;3

Skriv et svar til indlægget



23-09-2008, 16:02

Er der ikke en admin eller noget der kan rette på det ? ..

- Silvia ^^ ;3

23-09-2008, 16:05

Hej Silvia

Jo - det skal vi da have rettet.. Tak for oplysningen.

Gipote.dk

23-09-2008, 16:24

Davs alle
En dansk spids er ikke krydser med noget. Den er en gammel dansk race, som stadig er under rekonstrution.
Lonni

23-09-2008, 16:24

Mange mange mange tak :)..
Det ved jeg godt men det billede der er er et billede af en dansk spids som er blandet med en samojedhund, det vil sige at de altså har taget et forketbillede jeg kender nemlig selv den hjemmeside hvor billedet kommer fra.. Det er bare det...

- Silvia ^^ :3

23-09-2008, 21:24

Den danske spids er en race under genopbygning. Den hund du henviser til er godkendt af DKK (udvalget af nationale og glemte racer) som dansk spids på trods af at den er blanding fordi der pt ikke er nok rene hunde i racen til at forsvare videre avl, så den skulle være god nok.

24-10-2008, 17:12

Det er mig der har skrevet teksten og ladet et billede af en af min hunds hvalpe sætte ind. Denne hund blev på DKK's udstilling d. 2 nov. 2007 avlsgodkendt som Dansk Spids.
Det er derfor et korrekt billede, og jeg er ked af at opretteren af dette emne ikke har sat sig bedre ind i sagen før hun skriver.......
M.v.h.
Lise

25-10-2008, 09:32

Det må du meget undskylde ..

25-10-2008, 09:49

Det er helt i orden Silvia. Jeg ved godt at det er usædvanligt og en anelse bisart. Zif, min hund,der kommer fra et internat (hvor man aldrig får stamtavle eller andet med fra)er ren dansk spids. Jeg har fundet hendes bror og fået papirer derigennem som dokumentation. Hende kan jeg ikke bevise er dansk spids. Hendes hvalpe som jeg derimod VED er blandingshvalpe må jeg gerne kalde danske spidser.......ja det er sg mærkeligt!

04-11-2008, 20:43

Ok ;D.. Men er en dansk spids en god hund? Er den en god første hund ? ..

- Silvia ^^ :3