Indlæg: 3

Oprettet af | Oprettet: 26-09-2010, 22:15

inden vi skal have vores første hund...

Hej Jeg har nogle spørgsmål, og håber at I kan hjælpe herinde med at give jeres mening til kende.

Hvad koster det at give hunden mad? Alm. Sundt og nærende mad.

Hvad koster Træning af hund

Dyrlæge hvor tit?

Vagt hund som skal passe på os

Det skal være med kort håret

Hvor tid skal den luft

Hvor lang tid kan den være af alene? Almindelig 8 timers job har vi

Hun / han hund, det er vore første hund?

Hvor tid skal den i bad

Chippes?

Hvis det er en rottweiler hvad med hofter og er der andre sygdomme man skal være opmærksom på?

Hvalp eller ung hund?

Hvis Hunden er en krydsning af flere hunde, noget man skal være opmærksom på?

Forsikring?

Familiehund?

Hvor meget skal man forvente at en hvalp bider i ting?

Hvad med sove plads om natten. Gulvet eller et bur?

Hotspots? Hvad er det?

Sundhedcheck?

Hvad med Stamtavle?

Hvilke vacciner skal hunden have?

Hvor gammel må den være når man køber den?


Mvh. Trine

Skriv et svar til indlægget



26-09-2010, 22:43

hejsa Trine.

jeg kan fortælle hvad mine 2 hunde koster..de er blandinger,aktive hunde,vægt 8,4kg og 13,5kg.

foder ca 7oo pr.md oveni kommer så div tyggehuder,godbidder og lignende.

hundetræning gav jeg 650kr for en sæson for en hund.
dyrlægen fast 1gang årlig for vacination..pris for en hund 640,for 2 hunde gav jeg 1040kr sidst de fik vac.
derudover kommer de selfølgelig til dyrlægen hvis de syge,kontultationpris er 640kr oveni prisen for behandlingen.sidst min ene hund var syg kostede det 2100kr..hundesygekasseforsikring ANBEFALES..årlig pris for den jeg har er 1480kr.
mine hunde får 3 gode ture hvor de får snust dagens "avis" ca 30-45 min + et par småture og madsøgning i haven 1 gang daglig,derudover aktiveres de osse mentalt,med forskellige lege og spil.
Alenehjemme kræver træning,man kan ikke bare få en hvalp hjem og så tro den kan finde ud af at være alene en hel dag.
mine hunde bades ikke med mindre de har rodet i noget virkelig snavs.
det er lovpligtigt at registrere sin hund enten ved chip eller tatto.
en rottweiler er ikke en god begynderhund,den krævers konsekvent opdragelse og en vis erfaring.
hvalp eller unghund afhænger nok af hvem man er,nogen gider ikke det med renlighedstræning og alt det bøvl der kan følge med en bette hvalp,jeg har både haft hvalpe,ung og voksenhunde,der fordele og ulemper ved alle aldre.
Jeg haft en del blandinger før og det osse blandinger jeg har nu..skulle jeg købe en hvalp idag ville jeg kun ha interresse i en hvor jeg kunne møde både mor og far,og helst et par besøg inden jeg ville beslutte..pas på med blandinger af racer der langt fra hinanden af bygning og sind..
ansvarsforsikring er lovpligtig.
mine hunde sover hos mig hvis de vil,eller på tæppe på gulvet,de begge vænnet til bur,men vi bruger det ikke.
hunden sundhedstjekkes samtidig med den årlige vacine.
hvalpe ska være 8uger før de tages fra moderen.

Venligst Sally
Vuff fra kiksene

27-09-2010, 13:47

Kan kun give Sally ret i det hun skriver.

Mht. hotspots, så er det en form for betændelse i pelsen som hunde får hvis de får nogle rifter som der går betændelse i.

Det er dog oftest de langhårede racer der får det, så det er nok ikke noget du skal være nervøs for.

Grunden til at det opstår er fordi de har den tygge pels og såret derved ikke kan få luft.
Der går derfor betændelse i såret og det begynder at sprede sig meget voldsomt.