Indlæg: 10

Oprettet af | Oprettet: 04-09-2010, 08:38

Min dejlige hvalp går amok.

Vores dejlige lille hvalp vi har haft i en uge nu. Den er altså virkelig vild i forhold til at det er en rolig selvskabs hund. Det er mest efter den har spist at den går helt amok. Bider i os, gulvtæppet osv. Vi ved ikke hvordan vi får den til at stoppe med det. Måske det kan være foderet? Den får Pedigree Junior fordi vi fik at vide den fik det hos opdrætteren.

Skriv et svar til indlægget



04-09-2010, 09:38

Dvs den er omkring 9-10 uger gammel. Nyd det mens det varer, det er "hvalperæs" - men pas lidt på med vild leg lige efter, den har spist, da nogle hunde kan få mavedrejning af det. Hvis hvalpen kører op, og du gerne vil dæmpe den lidt, så tag den ind til dig og stryg den over ryggen fra hoved til hale i rolige strøg, det virker beroligende. Det gavner aldrig at hæve stemmen og løbe efter den, så bliver det bare endnu sjovere.
Små hvalpe vil gerne bide i ting, så man skal sørge for at ledninger osv er langt udenfor rækkevidde.
Nyd hvalpen mens den er lille!

Det er en rigtig god ide at komme med på et hvalpehold, hvalpemotivation, inden hvalpen er et halvt år. Der er flere muligheder, alt efter hvor man bor - DKK, DCH osv. Selv om man ikke har ambitioner mht videre hundetræning, så er hvalpekurserne virkelig noget der giver nogle gode redskaber til et godt liv med hund.

04-09-2010, 10:11

Det vil vi da klart overveje så! Og ja, den er 9 uger gammel. Det er bare ikke særligt betrykkende når den bider efter os, for når den får fat kan det godt gøre avs!

04-09-2010, 13:09

Når hvalpen bider på den måde, så er det tid til lidt hundesprog. Udstød et lille skarpt skrig (ved det godt, jeg følte mig også dum...) og stop legen ved at vende ryggen til. Den lærer lynhurtigt, hvad det betyder. Hvis den har næsen for langt fremme kan man også opnå stor succes ved at markere med to fingre ovenpå dens næse, at her går grænsen. Det svarer til det, hundemoderen gør ved at lægge poten på hvalpens næse. Når den så efter et par sekunder opfører sig pænt igen, skal den selvfølgelig roses, og legen kan fortsætte.

Hvis du vil prøve Ina´s forslag omkring foder, så husk at skifte gradvis ved at blande de to fodertyper, så man gradvis kommer over på det nye foder i løbet af en lille uges tid - så er man fri for at den får dårlig mave. Forhåbentlig...

04-09-2010, 14:58

må jeg spørge hvilken rase din hvalp er.. hilsen momsi og ella

04-09-2010, 15:12

jamen selvfølgelig... det er en blandig mellem Bichon frisé og en Puddel.

04-09-2010, 22:37

Hej
Kan vi ikke få et billed? Er det en blanding mellem en Bichon Frise og hvid toypuddel eller hvad??
Jeg er lidt nysgerrig da jeg selv har Bichon Frise.
Mvh. Gitte

05-09-2010, 08:45

Jo da :) Her er et...

05-09-2010, 08:48

den ser dejlig ud, men havde ventet en anden farve hihi men det er jo så en sort puddel....nyd den,,, ella er allerede 13 mdr. går stærkt....

05-09-2010, 22:00

Med Bichon Frisé i blandet havde jeg forventet en anden farve eller måske flerfarvet, men ikke sort ;-)