Tom Nitzsch
Svar
Min hund er 9 år, en kastreret han. Han var på hundepension i 5 dage. Da han kom hjem, kunne han ikke gø og kurven var 1/4 spist.
Mon hundepensionen er for dårlig til at passe min hund ordentligt? Eller kan det forklares anderledes?
Det skal siges, at han havde masser af kødben og guf, som også var tygget grundigt.
Isabella Andersen
Svar
Nu ved jeg ikke hvilken pension du hund har været på, men under alle omstændigheder er det, for rigtig mange hunde, ikke så sjovt at være på pension.
De er væk fra deres "flok", deres "boområde", iblandt en masse fremmede hunde og mennesker på et sted hvor der er et højt stressniveau for dyrene.
Det lyder som om din hund ikke trives så godt med at være i pension.
At han har mistet stemmen er nok fordi han har stået og gøet / kaldt i fem dage, og at han har spist kurven er også et tydeligt stress tegn.
Jeg ved ikke om din hund er vant til at være på pension?
Ellers er det under alle omstændigheder synd at sætte en 9 årig hund i pension, specielt hvis det ikke er et sted han kender godt.
Hvis i skal have ham passet igen vil jeg varmt anbefale at i får nogen til at komme og bo hos ham i jeres hjem, eller hvis dette ikke kan lade sig gøre, få ham passet privat hos nogen han kender og føler sig tryg ved.
Hvis intet at dette kan lade sig gøre ville jeg, hvis det var mig, tage på ferie et sted hvor jeg kunne have ham med.
Mange venlige hilsener fra
Isabella Andersen
Eksamineret adfærdsbehandler og instruktør
Tom Nitzsch
Svar
Ejeren kunne ikke forklare hvorfor han havde spist kurven men foreslog, at han næste gang skal sove i en af deres plastik kurve.
Jeg må vel hellere kigge mig om efter et andet sted og så minimere hans ophold på hundepensioner.
Aase Hansen
Svar

Tom Nitzsch
Svar
Der er forskel på hundepensioner. Eks. var han i pension i 12 dage i starten af året. Perlen ved Randers. Og der havde han haft det rigtigt godt, ingen bid i kurven eller manglende stemme. Den pension vil jeg benytte fremover, selvom den ligger længere væk fra mit hjem.
Gina Tjagvad
Svar
Absolut ingen anbefaling herfra.
Kaj Lauritzen
Svar
ina Lykkegaard
Svar
Syntes din måde at være på var alt andet end pæn - så ingen medlidenhed fra min side
judit røntved
Svar
Vi har også tider hvor vi kan aflevere og hente hundene, det er de jo nød til ellers er det jo ikke til at styre, men man kan altid aftale i god tid hvis man gerne vil komme udenfor åbningstiden, det er ok med dem, hvis det ikke ramler sammen med noget andet de har planlagt.
Som Kaj og Ina synes jeg man skal respektere reglerne og kan man ikke holde tiden må man altså selv "æde" den. øv, ja men sådan er det.
Vh. Judit
Anne Clausen
Svar
Jeg synes bare lige, at jeg ville dele denne dejlige oplevelse med jer - så ovenstående ikke kommer til at stå alene.
Hilsen Anne
Aktive brugere
Retningslinjer for brug af debat forum på Gipote.dk
Gipote.dk hunde forum kan bruges af tilmeldte brugere af siden. Der er forskellige kategorier alt efter hvad man vil skrive om.
Forummet er ment som en "bruger til bruger" hjælp. Har du et konkret problem med din hund, eller et godt råd til en anden hund kan man med fordel ligge det i forummet. Har man en glad historie eller bare noget på hjertet man vil af med, kan man bruge tråden "løs snak".
Ordet er frit, men vi opfordrer til god net skik. Angreb på andre brugere og meget negative indlæg om andre mennesker eller internet sider bliver slettet.
Alle indlæg der ikke vedrører hunde, eller på anden måde ikke er hunde orienteret kan blive slettet. Gipote.dk vil ikke gøre sig til dommer over for de forskellige indlæg, men vi forbeholder os ret til at slette eller rette i indlæg der efter vores mening ikke opfylder normal net etik. Hvis et indlæg bliver slettet vil den pågældende bruger modtage en e-mail med forklaring på hvorfor det er slettet. Vi ønsker gode positive debatter, gerne med en kant på, og håber at der er hjælp at hente i forummet hvis man har et hunde problem.
Vi ønsker jeg god fornøjelse med Gipote.dk hunde forum, og siger tak fordi i vil bruge det.
Gipote.dk - 2007-2010