cecilia santos folsberg
Svar
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor mange herinde, der egentlig har en Cocker..:)
- Cecilia.
Helle Ulm
Svar
Jeg har også en rød cocker !
Hun hedder Fifi og er ca 7½ år.
Hun er en kælepotte, tiggeprinsesse og møj forkælet!
Hilsen Helle
Emilie E. Larsen
Svar
Jeg har også en skøn rød broget cocker!
Hun hedder Bella og er omkring de 7-8 år gammel.
Hun er en fantastisk hund!
mvh. Emilie.
Louise J L
Svar
Jeg har en orangeroan cocker-dreng. Han er 8 måneder gammel. Helt fantastisk hund med masser af glæde og gå-på-mod. Og jeg synes ikke min Oscar er aggressiv, selvom det siges, at cockere har et iltert temperament...
Min cocker er familiehund, men jeg går til træning med ham og satser på at starte konkurrencer med ham i lydighed.
Hvad bruger I andre jeres cockere til?
Det er jo en race med rigtig mange muligheder i:-)
Helle Ulm
Svar
Vores Cocker er en hyggehund. Vi er en familie der om sommeren campere og det nyder hun også. Vi har lært hende at tisse på komando, hvilket er godt så tisser hun ikke på pladsen !! Vinteren er mest på sofaen, det passer hende godt, for hun har sin egen sofa sammen med "mor". ;-)
Når vi leger, og det gør vi også meget, så er det med at løbe efter hinanden, og se hvem der bliver træt først !
Sofie Møenshaug Gehling
Svar
Jeg bliver liige nød til at fortælle, at vi også har en cocker på 1½ år, han er merle og helt vidunderlig. Han er simpelthen en puttegris, en kælepot og tiggedreng. Han er så god som dagen er lang. Vi har en dreng på 6 år, der er autist og de to er bare venner, han er så blid og kærlig og kan få vores dreng ned på jorden igen , hvis han er ked af det.
Det er første gang vi har den race, men bestemt ikke sidste.
Jeg arbjeder hjemme og er derfor hos ham hele tiden, eller skal vi sige han er hos mig, for han følger mig hvor jeg går og er - og skal liiige nusses hele tiden.
NÃ¥, det var lidt om Sir Arthur - Duke of Dalum.... ja han er en meget fin hund - uden stamtavle ;-)
God Dag!
Hilsen Fie
Lillian Kyed
Svar
Hvor er Sir Arthur en herlig hund, og viser tydeligt, at stambogen ikke er det vigtigste. Jeg blev helt rørt over, hvordan han er i forbindelse med Jeres søn.
Vi har et eksempel med vores gårdhund. (også uden papirer).
Vores voksne søn døde i en bilulykke i november, og vi besøger gravstedet temmelig tit, og som regel er Emma med. Når vi går fra graven, holder hun øjenkontakt med os i lang tid efter, kikker ligesom spørgende på os, som ville hun sige: Er alt i orden? Hun har selvfølgelig været os en utrolig stor trøst i denne periode.
Hilsen Lillian
Sofie Møenshaug Gehling
Svar
Ja, der altså en grund til at hunden bliver kaldt menneskets bedste ven. De kan simpelthen mærke stemninger og er så loyale så det er rørende. Jeg var lidt usikker på at få en hund pga vores søn og hans eventelle reaktion på et nyt medlem i familie. Men efter at de har fundet hinanden, så er det bare noget af det bedste vi har gjort - både for vores dreng, os og Sir Arthur - han er ihvert tilfælde den en af de gladeste og mest elsket hunde på denne jord....
Når vores dreng skal sove hos mormor skal Sir Arthur med, hvis Arthur ikke lige er her, så skal han findes og hentes - han skal helst være i nærheden af min dreng... ja, hvor er vi heldige.
Jeres hund kan jo simpelthen mærke jeres sorg og savn og vil sikkert så gerne gøre jer glade - hvor er det rørende og dejligt.
Rigtig god dag.
Hilsen Fie
Klaus Nielsen
Svar
Hun er nemmelig en blanding mellem en cocker spanial og en springer spanial!
Må finde nogle billeder når jeg kommer hjem!
Heidi Madsen
Svar
Hun er sød som dagen er lang og er den bedste familie hund man kan tænke sig.
De dårlige sider hun har, er at hun er ennorm mad glad så hun tigger en del når vi spiser.
Kærlig hilsen
Heidi
charlotte hansen
Svar
Han er næsten syv år og er helt igennem en vidunderlig hund.
Ja han er utrolig madglad så kan godt nikke genkendende til de store øjne når vi andre spiser:o)Han er også en K�MPE hygge fis og vil helste være lige ved siden af os-specielt mig hele tiden. Nogen gange lidt svært når der også er to små børn i familen, men han er bare så sød og han elsker drengene:o) Bedre hund findes ikke.
Dejligt og se andre og hvor mange ting alle cockere har til fælles:o)
kærligst Lotte
charlotte hansen
Svar
Ej hvor sjovt, vores ligger og så altid sådan i sin kurv når vi kommer ned om morgenen:o)
venligst Lotte
Sofie Møenshaug Gehling
Svar
Hov Klaus - skal vi ikke lige se nogle billeder af jeres fuldblods SIF? - det kunne være sjovt.
God dag
Hilsen Sofie
Ulla Nielsen
Svar

Jeg har en dejlig sort cocker på 3 år.
Hun hedder Catti og er bare så skøn.
MVH Ulla
cecilia santos folsberg
Svar
Louise Juul Leth: vi går ikke til noget lige pt. Men om sommeren sejler vi tit i kano oppe i sommerhuset, i fjorden, og vi skal have en kajak til næste sæson, hvor hun nok skal svømme istedet. Hun elsker vand og når vi er i sommerhus, så går vi rigtig mange af turene i vandkanten, når det er lavvande, for det er godtnok varmt nogle gange:-)
Ellers laver vi lidt soft agility herhjemme, lidt dually og så en masse skovture. Om aftenen er hun sofa-hygge-hund, for det er noget vi begge nyder efter en hård dag;-)
Nej, grunden til at Oscar ikke har et iltert temperement, er, at han ikke bliver understimuleret.. Det samme gælder gravhunde. Folk forstår bare ikke at de altså er jagthunde, og har et behov for at blive stimuleret noget mere end selskabshunde.
cecilia santos folsberg
Svar
Klaus: ja, jeg kunne da godtnok også tænke mig at se fuldblods Sif;-)
Sanne Dræbye
Svar
Vi har overtaget en dejlig rød cocker spaniel dreng på 6 mdr. Han har nu været hos os i 10 dage, og hvilken udvikling. Da han kom, knurrede han af mig, dog mest når det drejede sig om mad.
Jeg har knurret igen 3 gange, og nu er der intet.
Walder er en hyggefis ( ligger p.t. imellem manden og jeg i sofaen )
Som nogle af jer andres hunde, er Walder meget madglad. Men skal nok lære( håber jeg ), at ligge i sin kurv, når vi andre spiser.
Jeg har planer om at Walder og jeg skal løbe agility eller blive super gode til lydighed og evt deltage i div konkurrencer.
Nu må vi se, han er trods alt ikke så gammel endnu.
pernille haagensen
Svar
år gammel. Jeg har store problemer med indkald, så det kan
være svært at lade hende møde andre hunde frit. Er der nogen
der har gode steder der er indhegnede til møde med andre hunde?
hilsen
Nougat og Pernille
Aktive brugere
Retningslinjer for brug af debat forum på Gipote.dk
Gipote.dk hunde forum kan bruges af tilmeldte brugere af siden. Der er forskellige kategorier alt efter hvad man vil skrive om.
Forummet er ment som en "bruger til bruger" hjælp. Har du et konkret problem med din hund, eller et godt råd til en anden hund kan man med fordel ligge det i forummet. Har man en glad historie eller bare noget på hjertet man vil af med, kan man bruge tråden "løs snak".
Ordet er frit, men vi opfordrer til god net skik. Angreb på andre brugere og meget negative indlæg om andre mennesker eller internet sider bliver slettet.
Alle indlæg der ikke vedrører hunde, eller på anden måde ikke er hunde orienteret kan blive slettet. Gipote.dk vil ikke gøre sig til dommer over for de forskellige indlæg, men vi forbeholder os ret til at slette eller rette i indlæg der efter vores mening ikke opfylder normal net etik. Hvis et indlæg bliver slettet vil den pågældende bruger modtage en e-mail med forklaring på hvorfor det er slettet. Vi ønsker gode positive debatter, gerne med en kant på, og håber at der er hjælp at hente i forummet hvis man har et hunde problem.
Vi ønsker jeg god fornøjelse med Gipote.dk hunde forum, og siger tak fordi i vil bruge det.
Gipote.dk - 2007-2010