STOP MARKEDSSALG NU

ForumsDyr velfærd

29 indlæg
Favorite_off
I dag har vi været til Arnum Mærken. Der var hvalpe til salg - jeg tvang mig selv til at holde kæft. Hvalpe af forskellige racer - folk med underlige historier - Mennesker, der gerne vil have en hund, køber en vappe hos disse skruppelløse xxxxxx. NEJ, det skal slutte nu! Det kan ikke passe, at vi skal se på disse hundehandlere i vort årti! Eksempel - en handler stod og forklarede, at der var Cairn Terrier i hans hvalpe - ja, jeg synes nu de lignede Mops og French Bulldog. Nåja - man må jo ikke slå folk. Jeg opretter en hjemmeside snart, så får I besked - den kommer nok til at hedde noget lignende som STOP HUNDEHANDLERE NU.DK
Favorite_off
Du har helt ret. De mennesker som, køber hund på sådan et marked, køber pr. impuls, "for hvalpene er jo søde"! vel er de det, og det udnytter de skruppelløse menneske som sælger dem. Ofte ender de hvalpe på internater eller endnu værre, med aflivning, fordi køberen ikke liiiige fik tænkt sig om, og ungerne plagede jo.......
Nej, det skal simpelthen forbydes!!!
Lillian
Favorite_off
Hva f..... sker der i verden. Vi (politikerne) snakker så flot om et velfærdssamfund osv osv. Hvem pokker der der velfærd for???? Politikkerne og rige folk. Dette inkluderer ihvertfald ikke "vores dyr skal have det godt og skal leve under gode og acceptable forhold". Hvorfor skal disse dyr udsættes for sådanne mennesker??? De sælger ikke dyre fordi de interesserer sig for dem og har det som en hobby. Det eneste de interesserer sig for i forhold til de dyr er de penge de kan inkassere. Det er katastrofalt!!!

Jeg bakker 100% op om din hjemmeside :)

Undskyld dette sure opstød, men bliver sgu så rasendende og ked af det på dyrenes vegne :(
Favorite_off
SV: Hva f..... sker der i verden. Vi (politikerne)...
Jeg redigerede lidt i mit indlæg her i formiddags. For da jeg skrev det i går var jeg noget oppe at køre, og brugte måske nogle ord og formuleringer, som ikke helt levede op til dette gode forums retningslinjer. Men i det hele taget synes jeg, at al markedshandel med dyr hører en anden tid til - uanset om det er heste, kattekillinger, kaniner eller fugle - selv om det er hundehandlen, der piner mig mest. Kunne man måske samle en stak stikord og forslag til formuleringer, og så lave et lille brev til en underskriftsindsamling? Hvis man kunne få overbragt nogle tusind underskrifter til Christiansborg var der måske en politiker eller lobbyist, som kunne begynde at interessere sig for sagen. For det er efter min mening ikke alle traditioner, man absolut skal videreføre.
Favorite_off
SV: I dag har vi været til Arnum Mærken. Der var...
(Mit første indlæg er fra september)

Jeg har netop oprettet en gruppe på facebook
http://www.facebook.com/group.php?gid=236221369576&ref=nf
Favorite_off
SV: (Mit første indlæg er fra september) Jeg har...
Hørte for nylig fra en bekendt, der var blevet kontaktet af en mand som ville købe et helt kuld hvalpe. Han havde haft en annonce i avisen, og denne mand ville købe kuldet med henblik på markedssalg. Min bekendt sagde selvfølgelig nej, men markedshandleren skal jo nok finde et kuld eller ti, som han kan have gående et eller andet sted ude i halmen, indtil markederne starter.
Favorite_off
SV: (Mit første indlæg er fra september) Jeg har...
jeg har meldt mig ind i gruppen på facebook og inviteret alle mine dansktalende venner og måske et par enkelte italienere og opfordret til at melde sig ind og invitere alle deres venner... håber der kommer gang i sagerne for det #%¤&* skal stoppes hurtigst muligt!!! der er foresten også flere politikkere der har fan og gruppe sider på facebook... måske vi skal skrive på nogle af dem og se om ikke vi kan komme i kontakt med politikkerne på den måde...
Favorite_off
SV: jeg har meldt mig ind i gruppen på facebook og...
Herligt! Jeg kunne næsten ikke tro mine egne øjne da jeg så den kraftige forøgelse af medlemstal.
Favorite_off
SV: Herligt! Jeg kunne næsten ikke tro mine egne...
jeg håber bare at øgningen fortsætter for vi skal være mange hvis vi skal påvirke noget som helst... jeg har nu skrevet et indlæg på en gruppeside mod dyremishandling om at melde sig ind i vores gruppe så håber også det giver noget...
Favorite_off
Det går da stille og roligt deropad. Vi har nu rundet de 60 medlemmer. Jeg har skrevet til Dyrenes Beskyttelse, brevet kan ses på facebooksiden.
Favorite_off
SV:
Tak for det, Palle. Jeg har lagt listen over på facebooksiden. Jeg går og pønser på, om jeg skulle formulere et forslag til en standardtekst, så folk bare skal kopiere og sende - så kan vi hurtigt fylde nogle mailbokse.
Favorite_off
Nu har vi rundet 100 medlemmer. Der er plads til mange flere. Tak til Anne Andersen og Per Lau Jensen, som begge har været med til at skaffe en masse nye medlemmer. Og til Palle Juel, som leverede listen over e-mail adresser her ovenfor. Og til alle jer, som synes at det er noget skidt at handle med hvalpe på markeder. Vi bliver mange flere!
Favorite_off
Img_0193

Anne Marie Brinch Hansen

Svar

SV: Tak for det, Palle. Jeg har lagt listen over på...
Det syns jeg var en rigtig god idé, vi mangler virkelig dyrepoliti her i DK, og håber virkelig også at vi får det en dag. Men syns det kunne være fedt hvis vi kunne overrumple politikerne med en virkelig god tekst om at vi vil have dyrepoliti her i DK. Jo flere der indsender teksten jo mere vil de jo gå op i det, forhåbentlig da.
P.S syns virkelig den her side er for feed, er inde på den ca 20 gange om dagen og elsker bare dens design og syns den er nem at finde rundt på, et stor stor tak til alle jer som står for det hele, hvad skulle vi dog gøre uden jer.
Knus herfra Thy
Favorite_off
I dag har vi rundet 200 medlemmer. Der er plads til mange flere. Her er en gruppe, der ønsker dyrepoliti: http://www.facebook.com/home.php#!/group.php?gid=6633352738
Favorite_off
SV: I dag har vi rundet 200 medlemmer. Der er plads...
Hvor er det dejligt nu begynder det at gå hurtigt :)krydser fingre for at det bliver ved!!!
Favorite_off
Tænk, jeg store fj... har helt glemt at nævne, at stifteren af partiet FOKUS, Christian H. Hansen meldte sig ind i gruppen for en 100 medlemmers tid siden. (Et par dage før partiet blev offentliggjort). Og vores gode blogskribent og meget mere, Per Lau Jensen, meldte sig ind endda før det. Og en af vore dejlige skuespillere, Gyda Hansen. og-og-og... Det føles rart med den slags opbakning. Hvis man bare husker, at een ikke kan gøre alt, men alle kan gøre lidt - så får man lyst til at gøre noget. Så når jeg nu snart skal ud på markederne og skændes med folk, så kan jeg da altid sge at der mindst er 200 mennesker, der er enige med mig ;-)
Favorite_off
SV: Tænk, jeg store fj... har helt glemt at nævne,...
Det kan du roligt sige men pas nu på dig selv gale mennesker kan også være farlige ikke alle nøjes med at bruge ordets magt... jeg ved ikke om jeg kommer på nogle danske markeder i år men hernede eksistere der stadig og de sælger godt dyrehandler butikker der sælger hunde og ofte hunde der kommer fra østlande så som rumænien hvor de bliver taget alt for tidligt fra deres mor og skal leve af kartofler!!!! men mange Italienere kan ikke se noget galt idet??? min mand forstod heldigvis at vi ikke skulle have en hund fra sådan et sted og kørte glad to gange 100 km for først at se siden hente Frodo hos en familie der havde lidt hyggeavl men hvor kan jeg blive gal i hovedet over Italienere og deres måde at købe og holde dyr på...og det ersom at slå i en dyne... et eksempel godt nok med min hest, som jeg har medbragt fra Danmark hvor han har gået ude i hver dag i 11 år og hygget sig med det... i Italien kommer heste ikke ud hvis det regner eller sner og når jeg så holder på at min SKAL ud er det nååå så synd for ham???? ude i stalden bor der nogle hunde bla en schæfer og en rotweiler som er søde og dejlige hunde men som bor der for at passe på stalden hestene og det kan jeg så godt se lidt fornuft i... men så er der en pige der har en skøn cockerspaniel og hun er ellers en sød pige men hun lader sin hund bo i en boks istalden i stedet for at tage den med hjem og ofte sidder den i denne boks der mildest talt stinker i mange timer er måske ude hen sidst på eftermiddagen indtil den skal have sin aftensmad og så er det hjem i boksen igen... ellers stikker den jo af... og hvem kan bebrejde den det???? hvor starter man med at opdrage på sådan nogle for jeg bliver ALDRIG integreret her hvis det er sådan!!! min hund sover ikke i sengen men i en kasse ved siden af og så kommer han op om morgenen når han vågner og putter lidt med mor :) jeg kom ud af et spor her men trænger til at få luft og lidt råd til hvordan jeg kan ryste denne her italienske dyne
Favorite_off
SV: Det kan du roligt sige men pas nu på dig selv...
Din frustration er helt forståelig. Selv om der er mange punkter, hvor vi i Danmark har et stykke vej endnu, så tror jeg vi er godt stykke foran de fleste andre lande. Vi kan jo ikke redde verden, men hvis den smule en enkeltperson kan gøre breder sig som ringe i vandet må man glæde sig over de fremskridt, der sker.
Desværre er der jo også her folk, der handler med hunde fra østlande. Når de bliver taget ved grænsen bliver hvalpene aflivet, men bøderne er stadig alt for små i forhold til mulig fortjeneste - og det er jo i sidste ende mulige købere, der holder trafikken igang!
....og bare rolig, jeg skal nok lade være med at komme op at slås på markederne (får nok heller ikke tid til at besøge så mange i år pga andre aktiviteter, bl.a. med hunde)
Favorite_off
SV: Din frustration er helt forståelig. Selv om der...
ja jeg må jo håbe jeg starter nogle tanker hos nogle af dem jeg taler med om ikke andet vil det da være en begyndelse på en lille ring... og det skal siges at der også findes dem her i landet der har hunden hjemme i huset som en del af familien...
Favorite_off
Nu hvor markedssæsonen pludselig er "lige om lidt" er medlemstallet på http://www.facebook.com/group.php?gid=236221369576&ref=nf begyndt at stige igen. Kig ind :-)
29 indlæg

Svar på indlæg

Sog1

Retningslinjer for brug af debat forum på Gipote.dk

Gipote.dk hunde forum kan bruges af tilmeldte brugere af siden. Der er forskellige kategorier alt efter hvad man vil skrive om.

Forummet er ment som en "bruger til bruger" hjælp. Har du et konkret problem med din hund, eller et godt råd til en anden hund kan man med fordel ligge det i forummet. Har man en glad historie eller bare noget på hjertet man vil af med, kan man bruge tråden "løs snak".

Ordet er frit, men vi opfordrer til god net skik. Angreb på andre brugere og meget negative indlæg om andre mennesker eller internet sider bliver slettet.

Alle indlæg der ikke vedrører hunde, eller på anden måde ikke er hunde orienteret kan blive slettet. Gipote.dk vil ikke gøre sig til dommer over for de forskellige indlæg, men vi forbeholder os ret til at slette eller rette i indlæg der efter vores mening ikke opfylder normal net etik. Hvis et indlæg bliver slettet vil den pågældende bruger modtage en e-mail med forklaring på hvorfor det er slettet. Vi ønsker gode positive debatter, gerne med en kant på, og håber at der er hjælp at hente i forummet hvis man har et hunde problem.

Vi ønsker jeg god fornøjelse med Gipote.dk hunde forum, og siger tak fordi i vil bruge det.

Gipote.dk - 2007-2010

Klik her for at tilføje et billede til teksten

Tekst
Tips til formattering

*fed tekst*
_kursiv tekst_

Send mig en email, når der kommer svar til dette emne
  Fortryd
Rescuedog.dk

Fortæl en ven om Gipote.dk

Luk annoncen